AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Stad Ronse
Grote Markt 12, BE-9600 Ronse
Contact: Mevrouw Martine Vanden Hole
Tel: +32 55232760 Fax: +32 55232718 E-mail: martine.vandenhole@ronse.be
Internet adres(sen): www.ronse.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Verbouwing toeristisch onthaal en belevingscentrum Hoge Mote
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Hoge Mote, 9600 Ronse
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Verbouwing toeristisch onthaal en belevingscentrum Hoge Mote: architectuur, stabiliteit en technieken (elektrische installatie, HVAC en sanitaire installatie)
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Juridische situatie van de inschrijver (toegangsrecht)
De kandidaat voegt bij zijn aanvraag tot deelneming ( fase 1 kandidaatstelling ) onderstaande documenten tenzij de aanbestedende overheid hieronder uitdrukkelijk stelt dat ze door haar via elektronische weg worden opgevraagd.
Door deel te nemen aan de gunningsprocedure verklaart de inschrijver dat hij zich niet bevindt in één van de hierna vermelde uitsluitingsgevallen.
Vooraleer over te gaan tot de gunningsbeslissing zal de aanbestedende overheid de juistheid van deze impliciete verklaring nagaan van de inschrijver die het best geklasseerd is. Hiertoe zal de aanbestedende overheid aan de betrokken inschrijver de vereiste attesten en documenten opvragen die hij, tegen de door de aanbestedende overheid bepaalde termijn ( 12 kalenderdagen ) moet indienen. Indien er naar aanleiding van deze controle van de persoonlijke toestand wordt vastgesteld dat de impliciete verklaring op eer niet strookt met de persoonlijke situatie van de inschrijver, hetzij de vereiste attesten en documenten niet tijdig werden ingediend, kan hij van de opdracht worden uitgesloten.
1. eerste uitsluitingscriterium - deelname criminele organisatie, omkoping, fraude en witwassen van geld
Hiertoe geldt een gedagtekende en ondertekende verklaring op eer waarin de inschrijver stelt niet te zijn veroordeeld voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude en witwassen van geld.
2. tweede uitsluitingscriterium - faillissement
De inschrijver mag niet in één van volgende gevallen verkeren :
1° staat van faillissement of van vereffening, werkzaamheden hebben gestaakt, een gerechtelijke reorganisatie ondergaan, of in een vergelijkbare toestand verkeren als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale reglementeringen.
2° aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor wie een procedure van vereffening aanhangig is, die een gerechtelijke reorganisatie ondergaat of die het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in andere nationale reglementeringen.
Voor de Belgische inschrijver vraagt de aanbestedende overheid het attest van niet-faillissement via elektronische weg op.
Voor de buitenlandse inschrijver geldt een document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst.
3. derde uitsluitingscriterium - RSZ attest
Voor de inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de sociale zekerheid der arbeiders vraagt de aanbestedende overheid het RSZ attest waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan de vereisten inzake de betaling van zijn bijdragen voor de sociale zekerheid via elektronische weg op.
De inschrijver die personeel uit een andere lidstaat van de europese unie tewerkstelt en dat niet beoogd is door voorgaande bepaling, voegt een attest van de bevoegde overheid bij zijn offerte waarin wordt bevestigd dat voldaan is aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid.
Indien het tewerk gesteld personeel beide categorieën omvat zijn beide bepalingen toepasselijk.
4. vierde uitsluitingscriterium -belastingen
De inschrijver moet in orde zijn met de betaling van de belastingen.
Voor de Belgische inschrijver vraagt de aanbestedende overheid het attest waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen via elektronische weg op.
Voor de buitenlandse inschrijver geld een attest uitgereikt door de bevoegde overheid van het betrokken land en waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Kwalitatieve selectie
De kandidaat voegt bij zijn aanvraag tot deelneming ( fase 1 kandidaatstelling ) volgende stukken
* Een lijst met namen en de studie- en beroepskwalificaties van de personen die belast zijn met de uitvoering van de opdracht, zowel van de verantwoordelijke voor de uitvoering van de werken ( projectleider ) als voor het personeel dat ingezet zal worden
* Een lijst van werken die de afgelopen vijf jaar werden verricht, met vermelding van opdrachtgever, plaats van uitvoering en bedrag van werken
* Minimum 3 referentieprojecten, opgeleverd tijdens de voorbije 3 jaar, van een restauratie of renovatie aan een beschermd monument of pand met erfgoedwaarde, met een vergelijkbare schaal ( > 700.000 euro excl btw ) en techniciteit. Deze referenties worden geillustreerd met foto's, een lijst van uitgevoerde werken en een overzicht van de werken die resp door het eigen bedrijf of door onderaannemers uitgevoerd werden. Voor deze referenties worden het PV van voorlopige oplevering en attesten van goede uitvoering toegevoegd. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend,. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht. In voorkomend geval worden de attesten door de bevoegde instantie rechtstreeks aan de aanbestedende overheid toegezonden.
* Indien de gevelrestauratie ( reiniging, herstel metsel- en voegwerk, schilderwerk ) uitgevoerd wordt door onderaannemers, worden hiervoor maximaal 3 mogelijke onderaannemers opgegeven. Voor elk van hen wordt aan de hand van referenties aangetoond dat ze ervaring hebben met dergelijke werken. De onderaannemers hebben een erkenning D 24, het bewijs van erkenning wordt bijgevoegd. Indien tijdens de uitvoering alle opgegeven onderaannemers verhinderd zijn ingevolge duidelijke overmacht, geeft de hoofdaannemer schriftelijk een nieuwe onderaannemer op, deze is onderworpen aan dezelfde criteria. De opdrachtgever beslist over de aanvaarding van de onderaannemer. Indien de gevelrestauratie door het eigen bedrijf wordt uitgevoerd, toont de inschrijver aan de hand van referenties dat hij ervaring heeft met de uitvoering van dergelijke werken.
* Bewijs van erkenning als aannemer. Voor de toewijzig van de opdracht worden de werken die het voorwerp zijn van deze aanneming gerangschikt in de categorie D of D 24 en de aanbestedende overheid is van oordeel dat zijn tot klasse 5
Vereiste erkenning: categorie D of D24 klasse 5
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Beperkt.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 27/10/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Document voor kandidaatstelling is digitaal aan te vragen bij pieter@murmuur.eu. Dit document (inclusief meetstaat) wordt digitaal overgemaakt aan de aanvrager.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
28/10/2016 - 10:30
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 11/10/2016