Gewestelijke Overheidsdienst Brussel - Brussel Mobiliteit - Buv - Directie Infrastructuur Van Het Op

Metro van Brussel - Station Beurs : Renovatie van station en inrichting voor intégratie van een lift P.B.M.
De door onderhavig bijzonder bestek nr. 1361geregelde opdracht omvat alle leveringen, diensten en werken die in hun beginselen in onderhavig bijzonder bestek vermeld staan en die nader zijn uiteengezet in de beschrijvende meetstaat, evenals in alle andere...
Zie BB nr. 1361
Plaats: Brussels Hoofdstedelijk Gewest


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gewestelijke Overheidsdienst Brussel - Brussel Mobiliteit - BUV - Directie Infrastructuur van het Openbaar Vervoer
Vooruitgangsstraat 80, bus 1, BE-1035 Brussel
Contact: Vancraenbroeck Eric Paul
E-mail: evancraenbroeck@sprb.brussels
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=250566
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Metro van Brussel - Station Beurs : Renovatie van station en inrichting voor intégratie van een lift P.B.M.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlenen van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of aankoop/aankopen:
De door onderhavig bijzonder bestek nr. 1361geregelde opdracht omvat alle leveringen, diensten en werken die in hun beginselen in onderhavig bijzonder bestek vermeld staan en die nader zijn uiteengezet in de beschrijvende meetstaat, evenals in alle andere contractuele bescheiden.
De opdracht, waarvan de begrenzing aangeduid zijn op de aanbestedingsplannen, heeft tot doel de versterking van de renovatie en de inrichting voor intégratie lift P.B.M. van station Beurs, te weten :
1) Renovatie van het station omvat ;
- installatie van bouwplaats ;
- grondwerken, ontmanteling en sloop ;
- werken van ruwbouw ;
- vloerenafwerking ;
- wandenafwerking ;
- plafondsafwerking ;
- de levering en plaatsing van diverse meubilair en andere uitrusting;
- de levering en plaatsing van een fietshelling en fietsstalling ;
- de levering en plaatsing van automatische toiletten ;
- diverse werken.
2) Inrichting voor integratie lift P.B.M. omvat;
- installatie van bouwplaats ;
- grondwerken, ontmanteling en sloop ;
- werken van ruwbouw ;
- vloerenafwerking ;
- wandenafwerking ;
- plafondafwerking ;
- het bouwen van een paviljoen voor liften
- de levering en plaatsing van diverse meubilair en andere uitrusting
- diverse werken.
De aandacht van de inschrijver wordt gevestigd op de noodzaak de toegankelijkheid van de lokalen van het te respecteren (zie artikel 79 van dit bijzonder bestek)
De aanneming omvat niet:
 de elektrische, elektromechanische en thermische uitrustingen van de kunstwerken, behalve indien het in de beschrijvende of samenvattende meetstaten anders staat vermeld;
 de werken voor "definitieve verplaatsing" van kabels en leidingen die aan concessiehouders van de ondergrond toebehoren, behalve indien het in de beschrijvende of samenvattende meetstaten anders staat vermeld.
Onderhavige aanneming gaat gepaard met de werken van elektrische uitrustingen ( verlichting en kableringen, liften) )die tot afzonderlijke opdrachten behoren maar gelijktijdig door afzonderlijke aannemingen uitgevoerd worden.
Er dient door de aannemer van onderhavige opdracht een perfecte organisatie tot stand te worden gebracht voor de verwezenlijking van zijn eigen werken en deze welke door genoemde afzonderlijke aannemingen moeten worden uitgevoerd.
Heel belangrijk:
Aangezien men de exploitatie van de metro niet mag verstoren, kunnen sommige werken alleen maar plaatsvinden buiten de exploitatie-uren (1.15 uur en 4.30 uur).
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
Zie BB nr. 1361
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE,FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.2. VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING.
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Artikel 65, §1 : Raadpleging via elektronische weg :
Voor de Belgische inschrijvers zal de Aanbestedende overheid zelf de inlichtingen en documenten m.b.t. het attest van betaling van de sociale zekerheid via elektronische weg opzoeken in de federale databanken die beschouwd worden als authentieke bronnen.
De andere vereiste documenten en inlichtingen voor de kwalitatieve selectie zullen door de inschrijvers zelf voorgelegd worden.
Artikel 65, §2 : Voorleggen van de vereiste documenten :
De kandidaat of de inschrijver is er aan gehouden de vereiste inlichtingen en documenten voor te leggen zelfs wanneer hij deze reeds heeft bezorgd in de loop van een andere procedure georganiseerd door dezelfde Aanbestedende overheid.
Artikel 66, §4 : Impliciete verklaring op erewoord :
Door het indienen van zijn offerte, verklaart de inschrijver dat hij zich niet in een van de uitsluitingscriteria bevindt zoals bedoeld in het artikel 66 van het K.B. van 16 juli 2012.
De Aanbestedende overheid onderzoekt de juistheid van deze impliciete verklaring op erewoord in hoofde van de inschrijver wiens offerte als beste gerangschikt is. Daartoe en in het geval dat de Aanbestedende overheid de nuttige inlichtingen niet kan verkrijgen via elektronische weg (Federale informaticatoepassing "digiflow"), vraagt hij de betrokken inschrijver om hem zo snel mogelijk en binnen de vooropgestelde termijn, de inlichtingen of documenten te leveren die toelaten zijn persoonlijke toestand na te gaan.
Opmerkingen :
1. Voor de offertes ingediend door tijdelijk handelsvennootschappen of feitelijke verenigingen, moet elke deelgenoot afzonderlijk bewijzen dat hij zich niet in een "toestand van uitsluiting" bevindt. Bijgevolg is de beschikking over de impliciete verklaring op erewoord waarvan sprake is van toepassing voor elk lid van de tijdelijke handelsvernnoostschap. De uitsluiting van een van de deelgenoten maakt de offerte van de tijdelijke handelsvennootschap of de tijdelijke vereniging nietig (omzendbrief 10.02.98)
2. Indien de AO na verificatie veststelt dat de impliciete verklaring op erewoord, op de uiterste datum van ontvangst van de offertes, niet of niet meer overeenstemt met de persoonlijke toestand van de geselecteerde inschrijver, dan wordt/kan de inschrijver worden uitgesloten.
In dit geval maakt de AO een nieuwe rangschikking op, rekening houdend met de offerte die onmiddellijk na deze van de uitgesloten inschrijver is gerangschikt, en zal ze de persoonlijke situatie nagaan van de op die manier nieuwe gerangschikte inschrijver, enzovoorts, indien dit nodig is.
Artikel 67 : Sociale zekerheid :
De buitenlandse Inschrijver moet voldoen aan de kwalitatieve selectievoorwaarden die bevestigd worden door de volgende documenten die verplicht aan de offerte worden toegevoegd:
 het door de buitenlandse bevoegde overheid, volgens het geval, opgemaakte attest waaruit blijkt dat de aannemer in regel is inzake sociale verplichtingen volgens het artikel 67, § 2 van het K.B. van 16 juli 2012.
Artikel 73 : Erkenning :
De Inschrijver moet voldoen aan de kwalitatieve selectievoorwaarden die bevestigd worden door de volgende documenten die bij de offerte worden gevoegd:
 hetzij het bewijs van zijn erkenning als Aannemer van werken voor de uitvoering van werken van categorie D en van de klasse die overeenstemt met het bedrag van de offerte (klasse 7 volgens de raming van de Aanbestedende Overheid);
 hetzij het bewijs van een gelijkwaardige erkenning voortvloeiend uit zijn inschrijving op een officiële lijst van erkende Aannemers in een andere lidstaat van de Europese Gemeenschappen alsook uit eventuele aanvullende bescheiden;
 hetzij vervangende bewijsstukken vereist overeenkomstig het artikel 3 § 1, 2° van de wet van 20 maart 1991, betreffende de erkenning van aannemers van werken (cf. artikel 1 van het ministerieel besluit van 27 september 1991).
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Een lijst van de gelijkaardige uitgevoerde werken in de station die in dienst zijn gedurende de 5 laatste jaren, hun bedrag, hun datum en de openbare of private bestemmelingen:
- indien het gaat over werken voor een publieke overheid: worden deze bewezen met certificaten opgesteld of geviseerd door de bevoegde overheid;
- indien het gaat over werken voor private personen: dan zijn deze certificaten opgesteld door de bouwheer. Bij gebrek aan dit certificaat is een eenvoudige verklaring toegestaan.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor het verkrijgen van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document:
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 04/11/2016-16:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja , Prijs: 200.00 EUR
Betalingstermijnen en -methode: De elektronische versie van de documenten is gratis te verkrijgen via de link https://enot.publicprocurement.be/ of via aanvraag op het contactpunt hernomen in bijlage A-II.
De papieren versie is betalend en verkrijgbaar middels aanvraag op het contactpunt hernomen in bijlage A-II en overschrijving op rekening IBAN: BE 17 0912 3109 20 21 en BIC: GKCCBEBB met mededeling: "BB nr. BUV/DIOV/1361". De documenten worden verstuurd binnen de 3 werkdagen vanaf ontvangst van het betalingsbewijs.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming: 23/11/2016-11:00
IV.3.7. Omstandigheden waarin de offertes worden geopend: datum: 23/11/2016-11:00
Plaats: In de burelen van de Directie Infrastructuur van het Openbaar Vervoer - C.C.N. - Vooruitgangstraat 80 te 1035 Brussel
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: Openbare zitting
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 11/10/2016

Vergelijkbare advertenties van BDA