AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Infrastructuur
Koningsstraat 76, BE-1000 Brussel
Contact: Herbecq Christophe
Tel: +322 5638588 E-mail: christophe.herbecq@stib.brussels
Internet adres(sen): www.mivb.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Marconi DP6078-Werken tramremise spoorsignalisatiesysteem
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlenen van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Ruisbroekse Steenweg 52-74 te 1180 Ukkel
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of aankoop/aankopen:
De Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel (MIVB) zal binnen afzienbare tijd over een nieuwe tramstelplaats beschikken op het grondgebied van de gemeente Ukkel, op de site "Marconi". Deze nieuwe stelplaats zal bestaan uit drie hoofdonderdelen: de stallingshal, de onderhoudshal en het administratief en sociaal gebouw. De totale capaciteit van de stallingshal bedraagt 75 trams. De onderhoudshal is bestemd voor het onderhoud van 10 trams. Het administratief en sociaal gebouw is bestemd voor het aanvatten van de dienst van de bestuurders, voor de mecaniciens en voor het administratief personeel dat zich bezighoudt met de controle en de werking van de site.
Het project "Marconi" wordt georganiseerd als volgt:
- een voorafgaande fase die de tijdelijke plaatsing van 6 sporen omvat voor het stallen van de trams; dit heeft als doel de vervroegde stalling toe te laten van 30 trams van het type T3000 tot de realisatie van de toekomstige stelplaats "Marconi";
- (a.) een algemene onderneming (i) zal de gebouwen, hallen en parkings van de stelplaats bouwen, (ii) zal de uitrustingen voor het onderhoud van het rollend materieel leveren en plaatsen, (iii) zal de uitrustingen van het elektrisch onderstation leveren en plaatsen, (iv) zal de toegangssporen en de directe omgeving realiseren, (v) zal de sporen en wissels plaatsen, (vi) zal de andere opdrachten die op de site plaatsvinden coördineren en zal de werflogistiek van het geheel verzekeren;
- verschillende aannemers zullen belast zijn met de volgende opdrachten: (b.) de installatie van de spoorsignalisatie & het systeem voor het beheer van en het toezicht op de trams (= deze opdracht), (c.) de bovenleidingen, (d.) de tractie-energie, (e.) de telefoon-, telecom- en toegangscontrole-uitrustingen. Deze verschillende aannemers moeten samenwerken met de algemene onderneming (vermeld in het voorgaande punt) die het volledige project "Marconi" moet coördineren.
Heden is de voorafgaande fase beëindigd en is de algemene onderneming bezig met haar werkzaamheden; het einde van de werken van de algemene onderneming is voorzien voor de zomer van 2017.
Deze opdracht heeft betrekking op (1) het ontwerp, de levering, de installatie en de indienststelling van het veiligheidssignalisatiesysteem voor de tramsporen (volgens de normen CENELEC EN 50126, EN 50128 en EN 50129); en (2) het ontwerp, de levering, de installatie en de indienststelling van het systeem voor het beheer van en het toezicht op de trams. Van de hiervoor vermelde verschillende aannemers is het punt (b) dat betrekking heeft op deze opdracht.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
Geraamde waarde zonder BTW:
tussen: 6000000.00 en 8000000.00 EUR
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE,FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.2. VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING.
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
1. De kandidaten die zich zouden bevinden in één van de uitsluitingsgevallen, beoogd in artikel 66 van het Koninklijk Besluit van 16 januari 2012, kunnen of moeten, naar omstandigheden, uitgesloten worden van deelname aan deze opdracht.
De kandidaten moeten aan hun aanvraag tot deelneming een verklaring op erewoord toevoegen waaruit blijkt dat zij zich niet in een toestand van uitsluiting bevinden en dat zij in orde zijn wat betreft hun fiscale verplichtingen en hun verplichtingen inzake de betaling van de bijdragen aan de sociale zekerheid. Indien de kandidaat zich in een toestand van uitsluiting bevindt of indien hij niet in orde is wat betreft zijn fiscale verplichtingen en zijn verplichtingen inzake de betaling van de bijdragen aan de sociale zekerheid, zal hij hieromtrent bijkomende informatie verschaffen.
Indien de aanvraag tot deelneming afkomstig is van een tijdelijke handelsvennootschap (TH) moet elk lid van de TH afzonderlijk de bovenvermelde verklaring op erewoord bij de deelnemingsaanvraag voegen.
De uitsluiting van één van de leden van de TH geeft aanleiding tot de uitsluiting van de volledige TH.
De kandidaten zijn verplicht alle vragen te beantwoorden of alle inlichtingen en documenten te verstrekken die de aanbestedende overheid vraagt, om na te gaan of de kandidaat zich niet bevindt in een toestand van uitsluiting. Indien de kandidaat weigert de vragen te beantwoorden of de inlichtingen en/of documenten te verstrekken, kan dit aanleiding geven tot de uitsluiting van de kandidatuur van de betrokken kandidaat.
De MIVB zal de juistheid van de verklaring op erewoord controleren uit hoofde van de geselecteerde kandidaten. Bovendien behoudt zij zich de mogelijkheid voor om deze verklaring op elk ogenblik van de procedure inzake de gunning van de opdracht te controleren, tot de ondertekening van het contract.
De bedrijven die uitgenodigd worden om de juistheid van hun verklaring op erewoord aan te tonen, moeten de volgende documenten bezorgen aan de MIVB:
a) een recent attest van de griffie van de bevoegde rechtbank van koophandel waaruit blijkt dat het bedrijf zich niet in een toestand van faillissement, gerechtelijke reorganisatie of liquidatie bevindt;
b) een recent uittreksel van het strafregister;
c) een recent attest van de bevoegde administratie waaruit blijkt dat het bedrijf in orde is inzake de betaling van de belastingen en heffingen;
d) een attest, afgeleverd door de bevoegde overheid, waaruit blijkt dat het bedrijf in regel is inzake de bijdragen aan de sociale zekerheid.
Indien een dergelijk document of certificaat in het betrokken land niet afgeleverd wordt, kan dit vervangen worden door een verklaring onder eed of een plechtige verklaring, afgelegd door de belanghebbende voor een gerechtelijke of administratieve overheid, een notaris of een gekwalificeerd professioneel organisme van het land van herkomst of oorsprong.
De MIVB behoudt zich evenwel de mogelijkheid voor om zelf de volgende documenten via elektronische weg te bekomen:
a) een recent attest van de administratie waaruit blijkt dat het bedrijf in orde is inzake de betaling van de belastingen en heffingen;
b) een RSZ-attest waaruit blijkt dat het bedrijf in regel is inzake de bijdragen aan de sociale zekerheid;
c) een attest van niet-faillissement of van een soortgelijke situatie, afkomstig van de Kruispuntbank van Ondernemingen.
De buitenlandse ondernemingen moeten aangeven via welk elektronisch middel deze documenten desgevallend gratis door de MIVB bekomen kunnen worden.
2. De aanbestedende overheid gaat ervan uit dat voor het voorwerp van deze overheidsopdracht een erkenning vereist is in de categorie P2 en de klasse 8.
Om te bewijzen dat de wetgeving betreffende de erkenning nageleefd werd, voegt de kandidaat, of één van de leden van de tijdelijke handelsvennootschap, bij zijn aanvraag tot deelneming:
- ofwel het bewijs van zijn inschrijving op de lijst van erkende aannemers in België;
- ofwel het bewijs van zijn inschrijving op een officiële lijst in een andere lidstaat van de Europese Unie; in dat geval voegt hij bij zijn offerte een gestructureerd dossier waaruit blijkt dat voldaan is aan de vereisten inzake gelijkwaardigheid van een erkenning bedoeld in artikel 5 van de wet van 20 maart 1991 die de erkenning van aannemers van werken regelt;
- ofwel vermelden dat hij de toepassing inroept van artikel 3, § 1, 2 van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken; in dat geval voegt hij bij zijn offerte een gestructureerd dossier waaruit blijkt dat voldaan is aan de vereisten van de klasse en van de categorie of subcategorie van de in aanmerking te nemen erkenning.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Hierna worden de elementen beschreven die door de aanbestedende overheid in beschouwing genomen zullen worden voor de evaluatie van de economische en financiële draagkracht:
(i) Omzet
Desgevallend moet er, ofwel door de onderneming die een kandidatuurdossier indient in haar naam, ofwel door één van de leden van de THV, een document overhandigd worden waaruit de aanwezigheid blijkt van een gespecialiseerde aannemer in spoorsignalisatie die het volgende gerealiseerd heeft:
- voor het vorige boekjaar: een jaarlijkse omzet van ten minste 3.000.000 EUR voor spoorsignalisatie-installaties en voor systemen voor het beheer en toezicht;
- voor de drie vorige boekjaren: een gemiddelde jaarlijkse omzet van ten minste 3.000.000 EUR voor spoorsignalisatie-installaties en voor systemen voor het beheer en het toezicht voor de drie boekjaren.
In geval van een THV moet de aanvraag tot deelneming een document omvatten waaruit blijkt dat de groep, in zijn geheel, het volgende gerealiseerd moet hebben:
- voor het vorige boekjaar: een jaarlijkse omzet van ten minste 5.000.000 EUR voor spoorsignalisatie-installaties en voor systemen voor het beheer en toezicht;
- voor de drie vorige boekjaren: een gemiddelde jaarlijkse omzet van ten minste 5.000.000 EUR voor spoorsignalisatie-installaties en voor systemen voor het beheer en het toezicht voor de drie boekjaren.
(ii) Solvabiliteit
De solvabiliteit van de kandidaat (of, indien de aanvraag tot deelneming uitgaat van een THV, van elk lid daarvan) wordt aangetoond a.d.h.v. de volgende beschikbare financiële informatie:
een kopie van de enkelvoudige en geconsolideerde jaarrekeningen van de kandidaat (of, indien de aanvraag tot deelneming uitgaat van een groep, van elk lid daarvan) van de afgelopen 3 boekjaren, goedgekeurd door de commissaris of door een daaraan gelijkgestelde accountant.
De informatie per boekjaar bevat minstens de balans, de resultatenrekening, een overzicht van de kasstromen, een toelichting bij de jaarrekening, het jaarverslag en het verslag van de commissaris of een daaraan gelijkgestelde accountant.
De kandidaten dienen aan te tonen dat hun solvabiliteit, berekend als de verhouding tussen het eigen vermogen en het totaal van de passiva:
- voor het vorige boekjaar: minstens 15% bedraagt;
- voor de drie vorige boekjaren: een gemiddelde van ten minste 15% bedraagt voor de drie boekjaren.
Indien de aanvraag tot deelneming uitgaat van een THV moet elk lid van deze THV voldoen aan die solvabiliteitsratio.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De kandidaat moet aantonen dat hij over de geschikte technische capaciteit beschikt voor de uitvoering van de opdracht. Dientengevolge moet hij de volgende voorwaarden naleven:
1. Referenties
De door de kandidaat, of door één van de leden van de tijdelijke handelsvennootschap, te leveren referenties zijn de volgende:
- A. Drie (3) referenties die betrekking hebben op "De technische ervaring van de kandidaat inzake het spoorsignalisatiesysteem, waaronder op zijn minst één voor het beheer van een stelplaats"; de referenties moeten de capaciteit van de kandidaat aantonen in termen van studies voor het spoorontwerp, de plaatsing en afstelling van spoorsignalisatie-uitrustingen, het beheer inzake de invoering en de verschillende te realiseren tests; de aangewende technologie, in het kader van de referentie, moet van het type "logica met veiligheidsrelais" zijn of van het type "logica beveiligingsinformatica". De kandidaat moet het formulier "A" gebruiken, hernomen in bijlage D;
- B. Twee (2) referenties die betrekking hebben op « De technische ervaring van de kandidaat inzake het systeem voor het beheer van en het toezicht op de sporen »; de referenties moeten de capaciteit van de kandidaat aantonen in termen van studies voor het functioneel ontwerp, de programmering, het beheer inzake de invoering en de verschillende te realiseren tests. De kandidaat moet het formulier "B" gebruiken, hernomen in bijlage D;
- de referenties mogen betrekking hebben op gerealiseerde en/of lopende projecten.
Voor het overmaken van zijn referenties moet de kandidaat de formulieren gebruiken die in bijlage D hernomen worden; hierbij zal het volgende gespecificeerd/toegevoegd worden:
- het voorwerp van het project en, desgevallend, het lid van de THV waarop deze referentie betrekking heeft;
- de identificatie van de referentie (naam, geografische ligging);
- de naam van de bouwheer (openbaar of privé) waarvoor het project uitgevoerd werd (adres van zijn maatschappelijke zetel, telefoon- en faxnummer, e-mailadres, naam en gegevens van de projectverantwoordelijke);
- een beschrijving van het project: de kandidaat (desgevallend het lid van de THV) beschrijft de prestaties die hij zelf uitgevoerd heeft (indien deze prestaties uitgevoerd werden in het kader van een tijdelijke handelsvennootschap dient men de prestaties te beschrijven die door elke partner uitgevoerd werden; de namen en de gegevens van deze partners worden verstrekt) en de prestaties die in onderaanneming gegeven werden;
- voor de referentie « spoorsignalisatiesysteem » : de kandidaat (desgevallend het lid van de THV) beschrijft het belang van de ingevoerde signalisatie-installatie, waarbij het inplantingsplan overhandigd wordt met vermelding van de sporen, de verschillende signalen, de detecties, de wissels, de kasten voor de lokale bediening en de reiswegen; hij zal eveneens een uitvoerige beschrijving geven van de gerealiseerde studies, van het gevolgde proces voor het beheer van het project, van de aangewende technologie en van de filosofie inzake het beheer van deze installatie; uitleg zal verstrekt worden i.v.m. alle aspecten betreffende de belangrijkste signalisatiefuncties en het bijbehorende SIL-niveau (in naleving van de normen CENELEC EN 50126, EN 50128 en EN 50129); uitleg zal eveneens gegeven worden i.v.m. het gevolgde proces « safety »;
- voor de referentie « systeem voor het beheer van en het toezicht op de sporen » : de kandidaat (desgevallend het lid van de THV) beschrijft het belang van de beheerde signalisatie-installatie, waarbij het inplantingsplan overhandigd wordt met vermelding van de sporen, de verschillende signalen, de detecties, de wissels, de kasten voor de lokale bediening en de reiswegen; uitleg zal verstrekt worden over de filosofie en de computerarchitectuur, ingevoerd voor het beheer van en het toezicht op de sporen;
- het totaalbedrag van het project: naast de precisering van dit bedrag duidt de kandidaat (desgevallend het lid van de THV) het gedeelte van het bedrag van de opdracht aan betreffende de prestaties die hij zelf uitgevoerd heeft (indien deze prestaties uitgevoerd werden in het kader van een tijdelijke handelsvennootschap, dient men voor elke partner de bedragen betreffende de prestaties die hij zelf uitgevoerd heeft, aan te duiden; de naam en de gegevens van deze partners worden verschaft) en het gedeelte van het bedrag van de opdracht betreffende de prestaties die in onderaanneming gegeven werden;
- de motieven waarvoor deze referentie relevant is voor het project dat het voorwerp vormt van de opdracht en hoe deze verworven ervaring ten volle benut zal worden voor de realisatie van dit project;
- het realisatiepercentage van deze referentie: werd de uitvoering al dan niet beëindigd, de begindatum van de prestaties vermelden en, desgevallend, de einddatum, in voorkomend geval de datum van voorlopige oplevering (met een kopie van het pv) en, desgevallend, de datum van de definitieve oplevering (met kopie van het pv);
- foto's van de installatie;
- een attest van goede uitvoering (indien het project beëindigd werd, waarbij er bevestigd wordt dat de prestaties die aan de kandidaat toevertrouwd werden, uitgevoerd werden volgens de regels van de kunst en op regelmatige wijze tot een goed einde gebracht werden) of van tevredenheid (indien het een lopend project betreft, eventueel gepaard gaande met de gebruiksreserves voor het uitgevoerde gedeelte van de opdracht);
- de eventuele bijlagen ter ondersteuning van deze referentie.
2. Samenstelling van de groep van de kandidaat en organigram
Elke kandidaat moet bij zijn aanvraag tot deelneming een beschrijvende nota voegen i.v.m. de volgende punten:
- de samenstelling van de THV (indien van toepassing);
- de competenties van de kandidaat (desgevallend van elk lid van de THV) om het geheel van de specialiteiten te dekken, vereist voor (1) het ontwerp, de levering, de installatie en indienststelling van het tramspoorsignalisatiesyteem en (2) het ontwerp, de levering, de installatie en indienststelling van het systeem voor het beheer van en het toezicht op de tramsporen in de stelplaats;
- een organigram met beschrijving van de interne structuur van de onderneming of van de THV;
- een verklarende nota m.b.t. het kwaliteitsmanagement binnen de onderneming;
- een verklarende nota m.b.t. het beheer van de RAMS-criteria (Reliability, Availability, Maintenability and Safety).
3. Certificaten en verzekeringsattest
Aan de kandidaat wordt gevraagd (desgevallend aan elk lid van de THV) om het volgende bij zijn kandidatuur te voegen:
- een ISO 9001-certificaat of elk ander gelijkwaardig certificaat of intern document, voorafgaand aan de publicatie van de aankondiging van opdracht, waaruit blijkt dat de kandidaat beantwoordt aan de vereiste kwaliteitsstandaarden;
- desgevallend, een IRIS-certificaat of elk ander gelijkwaardig certificaat of intern document, voorafgaand aan de publicatie van de aankondiging van opdracht, waaruit blijkt dat de kandidaat beantwoordt aan de vereiste kwaliteitsstandaarden;
- desgevallend, een ISO 14001-certificaat of elk ander gelijkwaardig certificaat of intern document, voorafgaand aan de publicatie van de aankondiging van opdracht, waaruit blijkt dat de kandidaat beantwoordt aan de vereiste kwaliteitsstandaarden;
- desgevallend, een VCA-certificaat of elk ander gelijkwaardig certificaat of intern document, voorafgaand aan de publicatie van de aankondiging van opdracht, waaruit blijkt dat de kandidaat beantwoordt aan de vereiste kwaliteitsstandaarden.
Bovendien moet de kandidaat een attest toevoegen van schadelast (alle werfrisico's) en betreffende de arbeidsongevallen (+ statistieken), uitgaande van een verzekeraar, dat de laatste vijf jaar dekt en met vermelding van de schadegevallen waarvoor de kandidaat aansprakelijk gesteld werd.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor het verkrijgen van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document:
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 10/10/2016-12:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming:
24/10/2016-09:00
1 : Mogelijkheid tot verwijzing naar de kwalificaties van andere entiteiten
Om hun economische en financiële en/of hun technische draagkracht aan te tonen, kunnen de kandidaten zich beroepen op de economische en financiële en/of op de technische draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van hun bindingen met deze entiteiten.
In voorkomend geval moet de kandidaat aan de aanbestedende overheid aantonen dat hij tijdens de ganse duur van de opdracht werkelijk kan beschikken over de vereiste middelen voor de uitvoering van de opdracht, door voorlegging van de verbintenis van deze entiteiten om de vereiste middelen ter beschikking te stellen van de kandidaat. De verbintenisbrieven van andere entiteiten moeten bij de deelnemingsaanvraag gevoegd worden; deze moeten opgesteld worden volgens het voorbeeld in bijlage D4 hierna.
2) Inzake eventuele wijzigingen in de samenstelling van de kandidaten
In bijzondere omstandigheden kunnen wijzigingen in de samenstelling en de identiteit van de leden van de THV of van de entiteiten beoogd in punt V.1).1, waarop de kandidaat beroep doet, toegestaan worden door de aanbestedende overheid na de selectie, met dien verstande dat er altijd voldaan moet worden aan de hiervoor weergegeven uitsluitings-, toelaatbaarheids- en selectiecriteria.
Een dergelijke wijziging zal pas gerealiseerd kunnen worden na het voorafgaandelijk schriftelijk akkoord van de aanbestedende instantie. Dit akkoord zal niet gegeven worden wanneer inbreuk gemaakt wordt op de vorige beslissingen, met name de selectiebeslissing. De geselecteerde kandidaten hebben in ieder geval het recht niet om het akkoord van de aanbestedende overheid aangaande dergelijke wijziging te eisen.
De aanbestedende overheid zal in eerste instantie het volledig karakter, conform de formele vereisten van de deelnemingsaanvragen, verifiëren (zoals met name de indiening van de kandidatuur binnen de termijn beoogd in de aankondiging van opdracht, de ondertekening van de kandidatuur door een (de) bevoegd(e) persoon (personen) ter verbintenis van de kandidaat, enz.).
Indien een deelnemingsaanvraag onvolledig is, kan de aanbestedende overheid ofwel de deelnemingsaanvraag als onregelmatig beschouwen, ofwel de aanvraag evalueren op basis van de daadwerkelijk verstrekte documenten, ofwel de kandidaat verzoeken bijkomende documenten in te dienen.
Indien de kandidaat, ongeacht het motief, onmogelijk alle of een deel van de gevraagde inlichtingen kan voorleggen, moet hij dit uitdrukkelijk en gemotiveerd vermelden in zijn deelnemingsaanvraag.
De aanbestedende overheid zal vervolgens nagaan of de kandidaten zich niet bevinden in een toestand van uitsluiting en of ze de toelaatbaarheidsvoorwaarden naleven. Ten slotte zullen de kandidaturen bekeken worden op het vlak van de minimale kwalitatieve selectievoorwaarden inzake hun economische, financiële en technische capaciteiten. Om geselecteerd te worden, moet elke kandidaat voldoen aan hetgeen minimum vereist is in deze aankondiging van opdracht.
Indien er meer dan 6 kandidaten beantwoorden aan de bovenvermelde vereisten, zal de aanbestedende overheid een rangschikking opstellen van de kandidaten die geselecteerd kunnen worden.
Deze rangschikking zal opgesteld worden op basis van de ervaring van de kandidaat:
- (60 punten) De technische ervaring van de kandidaat inzake ontwerp, levering, installatie en indienststelling van tramspoorsignalisatiesystemen. Dit criterium zal beoordeeld worden op basis van drie (3) voorgelegde referenties, waaronder ten minste één voor het beheer van een stelplaats, allen overgemaakt via het formulier A in bijlage D2 (elke referentie zal beoordeeld worden op 20 punten, ofwel een cijfer van 60 punten voor de 3 referenties);
- (40 punten) De technische ervaring van de kandidaat inzake ontwerp, levering, installatie en indienststelling van systemen voor het beheer van en het toezicht op trams. Deze ervaring moet niet noodzakelijkerwijs verbonden zijn met de technische ervaring die in de voorgaande paragraaf voorgesteld wordt. Dit criterium zal beoordeeld worden op basis van twee (2) voorgelegde referenties, beiden overgemaakt via het formulier B in bijlage D2 (elke referentie zal beoordeeld worden op 20 punten, ofwel een cijfer van 40 punten voor de 2 referenties).
Elke referentie met betrekking tot "de technische ervaring van de kandidaat inzake ontwerp, levering, installatie en indienststelling van spoorsignalisatiesystemen" zal beoordeeld worden op een totaal van 20 punten, toegekend als volgt:
- Een maximum van 9 punten zal toegekend worden aan het technische karakter van de referentie, door na te gaan of deze beantwoordt aan een spoorsignalisatiesysteem (tram, metro, spoorweg, .), het ontwerp ervan, de complexiteit, de functionaliteiten, het gevolgde proces voor de invoering ervan (proces CENELEC in het kader van een referentie van een spoorsignalisatiesysteem).
De punten zullen op de volgende wijze toegekend worden:
- Spoorsignalisatiesysteem met meer dan 30 gemotoriseerde wissels (waarvan 10 in een wisselkam) met veiligheidsdossier: 100% van de punten;
- Spoorsignalisatiesysteem met 1 tot 30 gemotoriseerde wissels (zonder verplichting van het aantal wissels in een wisselkam), met veiligheidsdossier, of meer dan 30 gemotoriseerde wissels (mits er geen 10 gemotoriseerde wissels in een spoorkam zijn), met veiligheidsdossier: verhoudingsgewijs volgens de regel van 3 tussen 1 en 90% van de punten;
- Spoorsignalisatiesysteem zonder gemotoriseerde wissel: 0% van de punten.
- Er zullen maximum 4 punten toegekend worden voor het recente karakter van de referentie: de meest recente ervaringen zullen beter beoordeeld worden dan de oudere.
De punten zullen op de volgende wijze toegekend worden:
- anciënniteit van 0 tot 5 jaar: 100% van de punten;
- anciënniteit van meer dan 10 jaar: 0% van de punten
- anciënniteit begrepen tussen 5 en 10 jaar, verhoudingsgewijs volgens de regel van 3;
- Installaties die niet voorlopig opgeleverd werden krijgen 0% van de punten.
De anciënniteit wordt berekend tussen de datum van voorlopige oplevering en 1 juli 2016. Voor de referenties met een anciënniteit begrepen tussen 5 en 10 jaar zal de volgende formule toegepast worden:
Aantal verkregen punten = 4 x aantal dagen tussen 01/07/2006 en de datum van toekenning van de voorlopige oplevering
Aantal dagen tussen 01/07/2006 en 30/06/2011 (inbegrepen)
- Een maximum van 2 punten zal toegekend worden voor de realisatiegraad van de referentie: de opgeleverde projecten zullen beter beoordeeld worden dan de lopende projecten.
De punten zullen op de volgende wijze toegekend worden:
- 100% voor een voorlopig of definitief opgeleverd project (het pv moet overhandigd worden);
- 50% voor een project waarvoor het ontwerp is afgewerkt op vertoon van een verklaring op erewoord van de klant waaruit blijkt dat het ontwerpdossier geldig verklaard is;
- 0% voor een project waarvoor het ontwerp nog niet afgewerkt is.
- Een maximum van 3 punten zal toegekend worden aan het type referentie:
De punten zullen op de volgende wijze toegekend worden:
- Tramstelplaats: 3 punten;
- Andere spoorexploitatie: 1 punt;
- Geen enkele andere spoorexploitatie: 0 punten.
- Een maximum van 2 punten zal toegekend worden voor de tevredenheid van de klant (overheid of privéklant) inzake het uitgevoerde werk waarop de referentie betrekking heeft. Onder klant verstaat men de eindgebruiker van het bouwwerk.
De punten zullen op de volgende wijze toegekend worden:
- 100% van de punten zal toegekend worden op vertoon van een attest van goede uitvoering voor de opgeleverde projecten en/of van een tevredenheidsattest voor de aan de gang zijnde projecten;
- 0% van de punten wordt toegekend indien er geen enkele brief voorgelegd wordt.
Elke referentie met betrekking tot "de technische ervaring van de kandidaat inzake ontwerp, levering, installatie en indienststelling van systemen voor het beheer van en het toezicht op de sporen zal worden beoordeeld op een totaal van 20 punten, toegekend als volgt:
- Een maximum van 9 punten zal toegekend worden aan het technische karakter van de referentie door na te gaan of deze beantwoordt aan een systeem voor het beheer en toezicht, het ontwerp ervan, de architectuur, de functionaliteiten, het gevolgde proces voor de invoering.
De punten zullen op de volgende wijze toegekend worden:
- Systeem voor het beheer van en het toezicht op de sporen, voor het onderhoud en de bewegingen: 9 punten;
- Systeem voor het beheer van en het toezicht op de sporen, voor het onderhoud of de bewegingen: 4 punten;
- Enkel een systeem voor het toezicht of enkel een systeem voor het beheer of een systeem dat geen spoorsysteem is: 0 punten.
- Er zullen maximum 4 punten toegekend worden voor het recente karakter van de referentie: de meest recente ervaringen zullen beter beoordeeld worden dan de oudere.
De punten zullen op de volgende wijze toegekend worden:
- anciënniteit van 0 tot 5 jaar: 100% van de punten;
- anciënniteit van meer dan 10 jaar: 0% van de punten;
- anciënniteit begrepen tussen 5 en 10 jaar, verhoudingsgewijs volgens de regel van 3;
- Installaties die niet voorlopig opgeleverd werden krijgen 0% van de punten.
De anciënniteit wordt berekend tussen de datum van voorlopige oplevering en 1 juli 2016. Voor de referenties met een anciënniteit begrepen tussen 5 en 10 jaar zal de volgende formule toegepast worden:
Aantal verkregen punten = 4 x aantal dagen tussen 01/07/2006 en de datum van toekenning van de voorlopige oplevering
Aantal dagen tussen 01/07/2006 en 30/06/2011 (inbegrepen)
- Een maximum van 2 punten zal toegekend worden voor de realisatiegraad van de referentie: de opgeleverde projecten zullen beter beoordeeld worden dan de lopende projecten.
De punten zullen op de volgende wijze toegekend worden:
- 100% voor een voorlopig of definitief opgeleverd project (het pv moet overhandigd worden);
- 50% voor een project waarvoor het ontwerp is afgewerkt op vertoon van een verklaring op erewoord van de klant waaruit blijkt dat het ontwerpdossier geldig verklaard is;
- 0% voor een project waarvoor het ontwerp nog niet afgewerkt is.
- Een maximum van 3 punten zal toegekend worden aan het type referentie:
De punten zullen op de volgende wijze toegekend worden:
- Tramstelplaats: 3 punten;
- Andere spoorexploitatie: 1 punt;
- Geen enkele andere spoorexploitatie: 0 punten.
- Een maximum van 2 punten zal toegekend worden voor de tevredenheid van de klant (overheid of privéklant) inzake het uitgevoerde werk waarop de referentie betrekking heeft. Onder klant verstaat men de eindgebruiker van het bouwwerk.
De punten zullen op de volgende wijze toegekend worden:
- 100% van de punten zal toegekend worden op vertoon van een attest van goede uitvoering voor de opgeleverde projecten en/of van een tevredenheidsattest voor de aan de gang zijnde projecten;
- 0 % van de punten wordt toegekend indien er geen enkele brief voorgelegd wordt.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 21/09/2016