AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Politiecollege
Sint-Pieterssteenweg 122, BE-1040 Etterbeek
Contact: De heer Jean-Marie BRABANT
Tel: +32 27889000 Fax: +32 27889004 E-mail: jean-marie.brabant@mail.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Schoonmaak van lokalen van gebouwen van de politiezone Montgomery-5343
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Division Woluwé-Saint-Lambert, Rue Debelder 15 te 1200 Bruxelles (Woluwe-Saint-Lambert) / Antenne DPL, Rue David Van bever 6 te 1150 Bruxelles (Woluwe-Saint-Pierre) / Antenne Woluwé-Saint-Pierre, Rue François Gay 100 te 1150 Bruxelles (Woluwe-Saint-Pierre) / Antenne Etterbeek, Luchtmachtlaan, 1 te 1040 Etterbeek / Divisie Etterbeek, Chaussée Saint-Pierre, 122 te 1040 Etterbeek / Hondenbrigade, Avenue Andromede 99 te 1200 Woluwe-Saint-Lambert
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De onderhavige opdracht betreft de diensten voor de dagelijkse en periodieke schoonmaak van lokalen van verschillende gebouwen gelegen op het grondgebied van de politiezone Montgomery - 5343.
De inschrijver moet eveneens beantwoorden aan de hieronder beschreven verplichte optie op straffe van uitsluiting:
- Leasing van 2 tapijten voor de hondenbrigade van Sint-Lambrechts-Woluwe : levering van 2 vuilafstotende tapijten met vervanging (reiniging) om de 2 weken en dit gedurende de hele periode van de opdracht.
De technische prestaties waaraan de diensten moeten beantwoorden zijn hernomen in punt III van het bijzondere bestek
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Artikel 62 van Koninklijk Besluit van 15 juli 2011
§ 1.- Als de inschrijver personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28.12.1944 betreffende de sociale zekerheid der arbeiders, gaat de aanbestedende overheid, conform artikel 60, § 1, via elektronische weg na of de inschrijver voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake de betaling van zijn bijdragen voor de sociale zekerheid;
§ 2 - Als de inschrijver personeel uit een andere lidstaat van de Europese Unie tewerkstelt en dat niet beoogd is door § 1, voegt hij bij zijn offerte een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat hij, volgens de rekening die uiterlijk de uiterste dag voor de ontvangst van de offerten is opgemaakt, op die datum voldaan heeft aan de voorschriften inzake de betaling van zijn bijdragen voor de sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is;
§ 5 - Als de inschrijver onderworpen is aan de sociale zekerheid van de zelfstandigen, voegt hij bij zijn offerte een fiscaal attest dat zijn toestand inzake de betaling van zijn sociale bijdragen weergeeft.
Artikel 63 van Koninklijk Besluit van 15 juli 2011
§ 1 - Als de inschrijver niet Belgisch is, voegt hij bij zijn offerte een attest waaruit blijkt dat hij heeft voldaan aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is;
§ 2 - Als de inschrijver Belgisch is, verifieert de aanbestedende overheid, conform artikel 60, § 1, via elektronische weg de naleving van de fiscale verplichtingen van de inschrijver ten opzichte van de Federale Overheidsdienst Financiën op basis van het attest dat door die laatste wordt afgeleverd.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
* Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
* Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
* De inschrijver moet, tijdens één van de laatste drie dienstjaren, een totale omzet gedraaid hebben van minstens 400.000 EURO.
*we verwachten als burgerlijke aansprakelijkheid bedrijf, als basiswaarborg (per schadegeval)
- Lichamelijke letsels : 1.000.000,00 EUR per jaar ;
- Materiële schade: 100.000,00 EUR per jaar
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* Een lijst van de personen die belast zijn met de uitvoering van de opdracht.
* Een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval van diensten voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.
* de lijst moet minstens volgende elementen afleveren:
- Naam en voornaam
- Beroepskalificaties
- Geboortedatum
- Indiensttreding datum
- Bezit van een blanco strafblad
*Minimum 2 onderhoudsopdrachten van openbare gebouwen.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 70
Criterium 2: Kwaliteit van de voorgestelde organisatie, Weging: 30
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 19/10/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
20/10/2016 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
20/10/2016 - 11:00
Plaats: Divisie Etterbeek, Chaussée Saint-Pierre, 122 te 1040 Etterbeek
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte:
Een bezoek ter plaatse in aanwezigheid van een vertegenwoordiger van de aanbestedende overheid is verplicht. De aanvraag zal schriftelijk (per fax, e-mail of post) gericht worden aan de ambtenaar die belast is met het aanbestedingsdossier (Mevrouw Camille Vanhoof, Cel Openbare oprdacht, Sint-Pieterssteenweg 122, 1040 Brussel - e-mail: appui@pzp5343.be - fax: 02/788.90.35). Deze laatste kan, met het oog op de goede coördinatie, beslissen om meerdere inschrijvers tegelijk te ontvangen. De voorafgaande werkzaamheden en controles die de inschrijver meent te moeten uitvoeren zijn volledig te zijnen laste en kunnen onder geen enkel beding aanleiding geven tot enige vergoeding. Een bewijs van bezoek, dat bij zijn inschrijving moet gevoegd worden, zal hem op dat moment overhandigd worden.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 8/9/2016