AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Londerzeel
Brusselsestraat 25, BE-1840 Londerzeel
Contact: De heer Gerrit De Pauw
Tel: +32 52399260 Fax: +32 52337375 E-mail: gerrit.depauw@londerzeel.be
Internet adres(sen): www.londerzeel.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Promotieovereenkomst DB&F Kleuterschool Lijsterstraat
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Centrumschool Lijsterstraat, Lijsterstraat te 1840 Londerzeel
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De opdracht heeft betrekking op het ontwerp (Design), de bouw (Build) en de financiering (Finance) van de uitbreiding van de school Lijsterstraat in Londerzeel.
Het bouwprogramma omvat de oprichting van 5 klaslokalen met geschakelde sanitaire ruimten voor kleuters en onderwijzend personeel, een berging en een stookplaats. Van 4 klaslokalen bedraagt de minimum oppervlakte 72m² en één 54m². De kleinere klasruimte dient te worden geschakeld met een ander klaslokaal. Het geheel van de lokalen is geschaard rond een overdekte speelplaats van minimum 136m². Alle klaslokalen hebben hun toegang via deze overdekte speelplaats. Het totale gebouw staat los ingeplant maar is verbonden met de bestaande infrastructuur door middel van een overdekte gaanderij van minimum 3.00m breedte. De klaslokalen hebben een directe toegang tot de buitenruimte.
Andere inplantingen en/of schikkingen zijn eventueel mogelijk in relatie met de bestaande turnzaal, keuken/refter en klaslokaal.
De bestaande turnzaal wordt gerenoveerd en dient te voldoen aan alle moderne comfort- en veiligheidseisen. Het bestaande klaslokaal wordt omgevormd tot secretariaat/lerarenlokaal.
De oude klaslokalen worden al dan niet gefaseerd afgebroken, (de school dient operationeel te blijven) in nauwe samenspraak met de aanbestedende overheid.
Ook de relatie met het kinderdagverblijf dient met zorg te worden uitgewerkt.
Deze actie maakt deel uit van het plan van aanpak.
Eisen op het vlak van energieprestatie en binnenklimaat: BEN-norm voor scholen voor het gedeelte nieuwbouw (kleiner of gelijk aan E40), energiepeil kleiner of gelijk aan E60 voor het gedeelte verbouwing; De nog nodige energie wordt uit groene energiebronnen gehaald. Er wordt gestreefd naar een zo groot mogelijke duurzaamheid (materialen en technieken) in het project.
Het project is zij aan zij gelegen met een ander DBFM-project (sportcomplex-zwembad) van Sportoase. Onderzoek en voorstellen tot gebruik van de restwarmte van het zwembad verdient aanbeveling.
Op gebied van architectuur zal de aandacht gaan naar, onder andere, de vormgeving en originaliteit, het materiaalgebruik, de inpassing in de omgeving. Functionaliteit en toegankelijkheid dienen hand in hand te gaan.
De omgevingsaanleg dient onderhoudsvriendelijk, maximaal waterdoorlatend en groen te zijn. Alles met de klemtoon op het kindvriendelijke.
Qua technieken dient zowel de HVAC als brand- en inbraakpreventie controleerbaar te zijn door middel van een gebouwenbeheerssysteem. Dit moet gekoppeld kunnen worden met het gebouwenbeheersysteem van de gemeente.
Er dient een toegangscontrole te worden voorzien, gekoppeld met het toegangscontrolesysteem van de gemeente.
Een voorstel hoe de gemeente het beheer en onderhoud kan implementeren dient te worden voorzien.
Het project dient tevens te voldoen aan de voorwaarden tot het verkrijgen van subsidies bij AGiON (zie bijlage B).
Uiterlijk samen met de DBF-overeenkomst tussen de gekozen inschrijver en de Aanbestedende Overheid zal een opstalovereenkomst worden gedetailleerd en geregeld volgens de modaliteiten van dit Bestek.
Voor de toepassing van de reglementering op overheidsopdrachten wordt deze Opdracht beschouwd als een promotieopdracht voor werken in de zin van artikel 3, 11° van de Wet Overheidsopdrachten en artikel 115, 4° van het KB van 15 juli 2011.
Samenvattende beschrijving van de opdracht:
Afbraakwerken
Ruwbouwwerken en vernieuwbouwwerken
Buitenschrijnwerk
Interieurafwerking
Technische uitrustingen Elektriciteit
Technische uitrustingen Sanitair
Technische uitrustingen HVAC
Vaste inrichtingswerken
Omgevingsaanleg
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
* Elk van de Verplicht Betrokken Partijen moet aantonen dat zij voldoende verzekerd zijn voor de uitvoering van deze Opdracht.
De Inschrijver voegt de nodige verklaringen toe van de verzekeraar of de makelaar. In geval van een specifieke beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor deze Opdracht wordt een bindende bevestigingsbrief toegevoegd van de makelaar en/of de verzekeraar
waarin wordt bevestigd dat de verzekering zal worden afgesloten indien de Opdracht aan de Inschrijver wordt toegewezen.
Deze verklaringen moeten in het Nederlands zijn opgesteld, geldig zijn én mogen maximaal drie (3) maanden oud zijn. Indien de verklaring in een andere taal is opgesteld, wordt een beëdigde vertaling toegevoegd.
* De Inschrijver dient over een normale financiële toestand te beschikken waardoor deze in staat is om de Opdracht tot een goed einde te brengen. Bij de beoordeling van de normale financiële toestand zal rekening worden gehouden met de specificiteit van de beroepsactiviteit waartoe de betrokken onderneming behoort.
De Inschrijver voegt voor elk van de Verplicht Betrokken Partijen bij zijn offerte één exemplaar van de balans en resultatenrekening van het laatste afgesloten boekjaar en een verklaring van een externe bedrijfsrevisor of accountant/boekhouder dat op basis van de resultaten van het verleden de betrokken Verplicht Betrokken Partij over voldoende solvabiliteit, liquiditeit en rendabiliteit beschikt om de Opdracht te kunnen uitvoeren.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Een verklaring aangaande studie- en beroepskwalificaties van de projectleider
Voor de ontwerper:
Twee relevante referenties van gelijkaardige opdrachten inzake ontwerp van gelijkaardige gerealiseerde infrastructuur, uitgevoerd gedurende de laatste 10 jaar
De referenties worden verplicht gestaafd door een attest van goede uitvoering afgeleverd door de bouwheer met een totaal bouwbudget van ongeveer 600.000 Euro (of meer).
Voor de aannemer:
Vereiste erkenning van aannemers (categorie en klasse)
Categorie D, klasse 4
Gedurende de laatste vijf jaar, voorafgaand aan de uiterste datum om een offerte in te dienen, verantwoordelijk zijn geweest (alleen of in samenwerkingsverband) voor het bouwen van minstens twee (2) gelijkaardige projecten, waarbij elk project de bouw van een school of schooluitbreiding betreft voor een oppervlakte van 500m² (of meer) en een realisatiekost van 600 000 EUR (of meer).
De voorgelegde bouwwerken dienen gedocumenteerd te zijn aan de hand van een beschrijving met minstens de financiële en technische gegevens, een plan en foto's van het project. Hieraan worden attesten van goede uitvoering toegevoegd. De attesten vermelden de contactpersoon, het bedrag, de plaats en het tijdstip en bevestigen de goede uitvoering van de werken volgens de regels van de kunst.
Voor de financier:
Drie relevante referenties van gelijkaardige opdrachten inzake meerjaren financiering van gelijkaardige infrastructuur, uitgevoerd gedurende de laatste 10 jaar.
De referenties worden verplicht gestaafd door een attest van de bouwheer met een totaal bouwbudget van ongeveer 600.000 Euro (of meer).
Een verklaring aangaande studie- en beroepskwalificaties van de projectleider
Voor de ontwerper:
Twee relevante referenties van gelijkaardige opdrachten inzake ontwerp van gelijkaardige gerealiseerde infrastructuur, uitgevoerd gedurende de laatste 10 jaar
De referenties worden verplicht gestaafd door een attest van goede uitvoering afgeleverd door de bouwheer met een totaal bouwbudget van ongeveer 600.000 Euro (of meer).
Voor de aannemer:
Vereiste erkenning van aannemers (categorie en klasse)
Categorie D, klasse 4
Gedurende de laatste vijf jaar, voorafgaand aan de uiterste datum om een offerte in te dienen, verantwoordelijk zijn geweest (alleen of in samenwerkingsverband) voor het bouwen van minstens twee (2) gelijkaardige projecten, waarbij elk project de bouw van een school of schooluitbreiding betreft voor een oppervlakte van 500m² (of meer) en een realisatiekost van 600 000 EUR (of meer).
De voorgelegde bouwwerken dienen gedocumenteerd te zijn aan de hand van een beschrijving met minstens de financiële en technische gegevens, een plan en foto's van het project. Hieraan worden attesten van goede uitvoering toegevoegd. De attesten vermelden de contactpersoon, het bedrag, de plaats en het tijdstip en bevestigen de goede uitvoering van de werken volgens de regels van de kunst.
Voor de financier:
Drie relevante referenties van gelijkaardige opdrachten inzake meerjaren financiering van gelijkaardige infrastructuur, uitgevoerd gedurende de laatste 10 jaar.
De referenties worden verplicht gestaafd door een attest van de bouwheer met een totaal bouwbudget van ongeveer 600.000 Euro (of meer).
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 4
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 50
Criterium 2: Architectuur en technieken, Weging: 30
Criterium 3: Plan van aanpak, Weging: 20
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 3/10/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
7/11/2016 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
7/11/2016 - 11:00
Plaats: Administratief centrum, Brusselsestraat 25, 1840 Londerzeel
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist:
Voor een afspraak voor het plaatsbezoek kan contact worden genomen met ir.-arch. Gerrit De Pauw op volgende coördinaten. Dit vanaf 29/08/2016.
ir.-arch. Gerrit De Pauw
Malderendorp 14
1840 Londerzeel
052/39.92.60
gerrit.depauw@londerzeel.be
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 1/8/2016