AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Fonds voor de beroepsziekten
Sterrenkundelaan 1, BE-1210 Brussel
Contact: De heer David Dantinne
Tel: +32 22266408 E-mail: david.dantinne@fmp-fbz.fgov.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Uitnodiging tot indienen offerte - Renovatie van de onthaalloketten - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Fonds voor de beroepsziekten, Sterrenkundelaan 1 te 1210 Brussel
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Renovatie van de onthaalloketten
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja.
Er dienen offertes te worden ingediend voor: alle percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: Buitenschrijnwerk
Korte beschrijving:
Buitenschrijnwerk
Perceel 2: Gemotoriseerde schuifdeuren
Korte beschrijving:
Gemotoriseerde schuifdeuren
Perceel 3: Hoofdaanneming - plafonds, wanden en vloerbekleding
Korte beschrijving:
Hoofdaanneming - plafonds, wanden en vloerbekleding
Perceel 4: Beveiligde gangen
Korte beschrijving:
Beveiligde gangen
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Een verklaring op erewoord dat de inschrijver :
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het witwassen van geld
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
- in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen;
- in orde is met de betaling van belastingen;
- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen;
- geen illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11/02/2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
- 5.000.000 EUR
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* Een lijst van werken die de afgelopen vijf jaar werden verricht, die vergezeld gaat van attesten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend, zo niet wordt een eenvoudige verklaring van de aannemer aanvaard. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht. In voorkomend geval worden de attesten door de bevoegde instantie rechtstreeks aan de aanbestedende overheid toegezonden.
* Een lijst met de namen en de beroepskwalificaties van de personen die belast zijn met de uitvoering van de opdracht.
* Indien de inschrijver één of meerdere onderdelen van de opdracht wenst uit te voeren in onderaanneming, dient hij het bewijs te leveren dat hij ten allen tijde in staat is de realisatie van de huidige opdracht te garanderen.
5 gelijkaardige werven, waarvan minstens 1 renovatie van een gebouw, groter dan 10.000 m².
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken)
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Kwaliteit, Weging: 40
Criterium 2: Prijs, Weging: 40
Criterium 3: Planning, Weging: 20
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 19/8/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
22/8/2016 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte:
De inschrijvers moeten zich ter plaatse rekenschap geven van de staat van de installaties.
Een verplicht bezoek zal plaatsvinden op
- 10 augustus 2016 om 10u00
- 12 augustus 2016 om 10u00.
Om deel te nemen aan de opdracht, moeten de inschrijvers deelgenomen hebben aan het bezoek.
De afgevaardigden van de ondernemingen worden verzocht zich op het FBZ aan te melden - ingang Sterrenkundelaan 1 te 1210 Brussel - ten laatste 5 minuten voor de start van het bezoek.
Tijdens het bezoek zal een samenvatting van de nuttige inlichtingen worden voorgesteld. Bij dezelfde gelegenheid kunnen zij de preciseringen bekomen die zij nuttig achten in verband met de installaties en de voor waarden van de opdracht.
Om een correct verloop van de informatiesessie te garanderen, worden de kandidaat-inschrijvers verzocht om hun eventuele vragen aan de aanbestedende overheid over te maken via het forum (e-Procurement).
Enkel de vragen die zijn toegekomen bij de aanbestedende overheid ten laatste 2 dagen voor de informatiesessie zullen behandeld worden in de sessie.
De aanbestedende overheid zal nadien een proces-verbaal van de informatiesessie overmaken aan alle aanwezige personen via het forum.
Na het bezoek zal aan de aanwezige ondernemingen een attest worden overhandigd dat zij verplicht bij hun offerte dienen te voegen. Elke inschrijver is verantwoordelijk voor de overhandiging van zijn gegevens en minstens een e-mailadres met het oog op de communicatie van de antwoorden en de opvolging van het bezoek.
De inschrijvers worden verondersteld voor hun inschrijving de toestand ter plaatse onderzocht te hebben en kennis genomen te hebben van de omvang en van de aard van de uit te voeren leveringen en diensten en dienen hiermee rekening te houden bij hun prijsstudie.
De ondernemingen die een offerte indienen gaan de verbintenis aan de installaties te aanvaarden in de toestand waarin zij zich bevinden op het ogenblik van het bovenvermelde bezoek.
Na dit plaatsbezoek erkennen zij dat :
- Zij alle nuttige inlichtingen hebben ontvangen die hen moeten toelaten de omvang van de opdracht te begrijpen;
- Zij zich rekenschap hebben gegeven van alle bijzonderheden van de uitvoering van de opdracht;
- Zij het bedrag van hun offerte hebben kunnen berekenen met volledige kennis van zaken wat betreft de omvang van de opdracht, het voorwerp van de opdracht en de middelen die moeten worden aangewend om de opdracht uit te voeren onder de in onderhavig bestek voorziene voorwaarden.
De offertes kunnen elektronisch ingediend worden
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 20/7/2016