KENNISGEVING VAN AANVULLENDE INFORMATIE, INFORMATIE OVER EEN ONVOLLEDIGE PROCEDURE OF RECTIFICATIE
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Directie Vervoerinfrastructuur
Voorlopig Bewindstraat, 9-15, BE-1000 Brussel
Contact: Directie Vervoerinfrastructuur
Mevrouw AC Bauduin
Tel: +32 27390688 Fax: +32 27342020 E-mail: adjudications.beliris@mobilit.fgov.be - aanbestedingen.beliris@mobilit.fgov.be
Internet adres(sen): www.beliris.behttps://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=181285https://eten.publicprocurement.be/etendering/viewWorkspacesBasedOnExtUrl.do?wsName=DIT-4.4.30.1.-F02
AFDELING II. VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
4.4.30.1. Ontwerpopdracht voor de afbraak en de bouw van het sociaal woningblok Potiers I, de bouw van ongeveer 28 sociale woningen in de Loofstraat met inachtneming van de EPB 2015 vereisten en herinrichting van hun omgeving te Brussel - Opdracht van diensten - Beperkte offerteaanvraag (1ste fase) - Oproep tot kandidaten
II.1.2. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De huidige samengevoegde overheidsopdracht heeft de volgende projecten als voorwerp:
1° de afbraak van het sociale woningblok, momenteel bestaande uit 62 appartementen, Potiers I, gelegen in de Pottenbakkerstraat 2-4 te 1000 Brussel, en de bouw van minstens 45 sociale woningen, met een optie voor de afbraak van het gebouw van 2 niveaus in de Zinnikstraat dat deels toebehoord aan de Brusselse Woning (gelijkvloers) waarin handelszaken aanwezig zijn en dat deels toebehoord aan de Stad Brussel (eerste verdieping) waar ruimtes voor het vereningingsleven en kunstenaarsateliers aanwezig zijn. Dit gebouw is aangebouwd bij het sociale woningblok Potiers II. Indien de optie gelicht zou worden kan de vrijgekomen ruimte gebruikt worden voor de bouw van de hierboven vermelde sociale woningen,
en
2° de bouw van ongeveer 28 sociale woningen met inachtneming van de EPB 2015 vereisten, die in te planten zijn in het verlengde van de Loofstraat en op het sportterrein dat achter het gebouw Potiers I gelegen is te 1000 Brussel,
en
3° de herinrichting van de omgeving die nader in het bijzonder bestek gespecifieerd zal worden.
Deze drie projecten kaderen in een duurzame en ecologische visie.
Deze projecten zijn gebundeld in één enkele samengevoegde opdracht van diensten voor de aanstelling van een ontwerper, onder leiding van de Federale Overheidsdienst (FOD) Mobiliteit en Vervoer, en voor rekening van de FOD Mobiliteit en Vervoer, de Brusselse Gewestelijke Huisvestingsmaatschappij en de Brusselse Woning, dit om de coherentie van het ontwerp te garanderen.
Gedurende de ontwikkeling van het project en in een nog nader te bepalen stadium zouden de drie projecten eventueel opgesplitst kunnen worden in verschillende delen, die respectievelijk overeenstemmen met de drie belanghebbende aanbestedende overheden.
Een begeleidingscomité met vertegenwoordigers van de drie aanbestedende overheden (d.w.z de FOD Mobiliteit & Vervoer, de BGHM en de Brusselse Woning) staat in voor de opvolging van de studies.
Onderhavige opdracht is een volledige ontwerpopdracht voor de afbraak van één appartementsgebouw dat momenteel 62 sociale woningen omvat, voor de nieuwbouw van minstens 45 nieuwe sociale woningen op dezelfde locatie, voor de nieuwbouw van 28 nieuwe sociale woningen woningen met inachtneming van de EPB 2015 vereisten in de onmiddellijke omgeving van het af te breken appartementsgebouw, met inbegrip van enkele omgevingswerken die in het bijzonder bestek nader gespecifieerd gaan worden. Deze opdracht bevat ook een optie die het afbreken inhoudt van het gebouw dat de Stad Brussel en de Brusselse Woning toebehoord welke zich eveneens op de site bevindt (aangebouwd tegen het gebouw Potiers II).
Deze opdracht:
- behelst de voorbereidende studies, het voorontwerp, het ontwerp, het opstellen van de aanvraag van de stedenbouwkundige vergunning en van de milieuvergunning, de aanbestedingsdossiers van de werken en bijstand bij de opvolging van de werf (de administratieve opvolging inbegrepen) tot de voorlopige en definitieve opleveringen van de werken;
- dekt de aspecten inzake architectuur, stabiliteit, speciale technieken, duurzaamheid, energieprestaties en binnenklimaat (EPB), asbestverwijdering en landschapsarchitectuur.
Voor meer informatie betreffende het voorwerp van de opdracht, gelieve de bijlage 'Avis de marché_Bericht tot aankondiging.pdf' te raadplegen, die gratis online beschikbaar is op de website https://enot.publicprocurement.be.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE
Niet-openbaar.
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. GECORRIGEERDE OF TOEGEVOEGDE INFORMATIE:
- Wijziging van de oorspronkelijke door de aanbestedende dienst opgegeven informatie.
- In de oorspronkelijke aankondiging
VI.3.3. Te corrigeren tekst in de oorspronkelijke aankondiging:
Plaats waar de te wijzigen tekst staat: II.1.5) Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen
In plaats van:
De huidige samengevoegde overheidsopdracht heeft de volgende projecten als voorwerp:
1° de afbraak van het sociale woningblok, momenteel bestaande uit 62 appartementen, Potiers I, gelegen in de Pottenbakkerstraat 2-4 te 1000 Brussel, en de bouw van minstens 45 sociale woningen, met een optie voor de afbraak van het gebouw van 2 niveaus in de Zinnikstraat dat deels toebehoord aan de Brusselse Woning (gelijkvloers) waarin handelszaken aanwezig zijn en dat deels toebehoord aan de Stad Brussel (eerste verdieping) waar ruimtes voor het vereningingsleven en kunstenaarsateliers aanwezig zijn. Dit gebouw is aangebouwd bij het sociale woningblok Potiers II. Indien de optie gelicht zou worden kan de vrijgekomen ruimte gebruikt worden voor de bouw van de hierboven vermelde sociale woningen,
en
2° de bouw van ongeveer 28 sociale woningen met inachtneming van de EPB 2015 vereisten, die in te planten zijn in het verlengde van de Loofstraat en op het sportterrein dat achter het gebouw Potiers I gelegen is te 1000 Brussel,
en
3° de herinrichting van de omgeving die nader in het bijzonder bestek gespecifieerd zal worden.
Deze drie projecten kaderen in een duurzame en ecologische visie.
Deze projecten zijn gebundeld in één enkele samengevoegde opdracht van diensten voor de aanstelling van een ontwerper, onder leiding van de Federale Overheidsdienst (FOD) Mobiliteit en Vervoer, en voor rekening van de FOD Mobiliteit en Vervoer, de Brusselse Gewestelijke Huisvestingsmaatschappij en de Brusselse Woning, dit om de coherentie van het ontwerp te garanderen.
Gedurende de ontwikkeling van het project en in een nog nader te bepalen stadium zouden de drie projecten eventueel opgesplitst kunnen worden in verschillende delen, die respectievelijk overeenstemmen met de drie belanghebbende aanbestedende overheden.
Een begeleidingscomité met vertegenwoordigers van de drie aanbestedende overheden (d.w.z de FOD Mobiliteit & Vervoer, de BGHM en de Brusselse Woning) staat in voor de opvolging van de studies.
Onderhavige opdracht is een volledige ontwerpopdracht voor de afbraak van één appartementsgebouw dat momenteel 62 sociale woningen omvat, voor de nieuwbouw van minstens 45 nieuwe sociale woningen op dezelfde locatie, voor de nieuwbouw van 28 nieuwe sociale woningen woningen met inachtneming van de EPB 2015 vereisten in de onmiddellijke omgeving van het af te breken appartementsgebouw, met inbegrip van enkele omgevingswerken die in het bijzonder bestek nader gespecifieerd gaan worden. Deze opdracht bevat ook een optie die het afbreken inhoudt van het gebouw dat de Stad Brussel en de Brusselse Woning toebehoord welke zich eveneens op de site bevindt (aangebouwd tegen het gebouw Potiers II).
Deze opdracht:
- behelst de voorbereidende studies, het voorontwerp, het ontwerp, het opstellen van de aanvraag van de stedenbouwkundige vergunning en van de milieuvergunning, de aanbestedingsdossiers van de werken en bijstand bij de opvolging van de werf (de administratieve opvolging inbegrepen) tot de voorlopige en definitieve opleveringen van de werken;
- dekt de aspecten inzake architectuur, stabiliteit, speciale technieken, duurzaamheid, energieprestaties en binnenklimaat (EPB), asbestverwijdering en landschapsarchitectuur.
Voor meer informatie betreffende het voorwerp van de opdracht, gelieve de bijlage 'Avis de marché_Bericht tot aankondiging.pdf' te raadplegen, die gratis online beschikbaar is op de website https://enot.publicprocurement.be.
Te lezen:
De huidige samengevoegde overheidsopdracht heeft de volgende projecten als voorwerp:
1° de afbraak van het sociale woningblok, momenteel bestaande uit 62 appartementen, Potiers I, gelegen in de
Pottenbakkerstraat 2-4 te 1000 Brussel, en de bouw van ongeveer 45 sociale woningen,
en
2° de bouw van ongeveer 28 sociale woningen met inachtneming van de EPB 2015 vereisten, die in te planten
zijn in het verlengde van de Loofstraat en op het sportterrein dat achter het gebouw Potiers I gelegen is te 1000
Brussel,
en
3° de herinrichting van de omgeving die nader in het bijzonder bestek gespecifieerd zal worden.
Deze drie projecten kaderen in een duurzame en ecologische visie.
Deze projecten zijn gebundeld in één enkele samengevoegde opdracht van diensten voor de aanstelling van een
ontwerper, onder leiding van de Federale Overheidsdienst (FOD) Mobiliteit en Vervoer, en voor rekening van de
FOD Mobiliteit en Vervoer, de Brusselse Gewestelijke Huisvestingsmaatschappij en de Brusselse Woning, dit om
de coherentie van het ontwerp te garanderen.
Gedurende de ontwikkeling van het project en in een nog nader te bepalen stadium zouden de drie projecten
eventueel opgesplitst kunnen worden in verschillende delen, die respectievelijk overeenstemmen met de drie
belanghebbende aanbestedende overheden.
Een begeleidingscomité met vertegenwoordigers van de drie aanbestedende overheden (d.w.z de FOD Mobiliteit
& Vervoer, de BGHM en de Brusselse Woning) staat in voor de opvolging van de studies.
Onderhavige opdracht is een volledige ontwerpopdracht voor de afbraak van één appartementsgebouw dat
momenteel 62 sociale woningen omvat, voor de nieuwbouw van ongeveer 45 nieuwe sociale woningen op
dezelfde locatie, voor de nieuwbouw van 28 nieuwe sociale woningen woningen met inachtneming van de EPB
2015 vereisten in de onmiddellijke omgeving van het af te breken appartementsgebouw, met inbegrip van enkele
omgevingswerken die in het bijzonder bestek nader gespecifieerd gaan worden.
Deze opdracht:
- behelst de voorbereidende studies, het voorontwerp, het ontwerp, het opstellen van de aanvraag van de
stedenbouwkundige vergunning en van de milieuvergunning, de aanbestedingsdossiers van de werken en
bijstand bij de opvolging van de werf (de administratieve opvolging inbegrepen) tot de voorlopige en definitieve
opleveringen van de werken;
- dekt de aspecten inzake architectuur, stabiliteit, speciale technieken, duurzaamheid, energieprestaties en
binnenklimaat (EPB), asbestverwijdering en landschapsarchitectuur.
Voor meer informatie betreffende het voorwerp van de opdracht, gelieve de bijlage 'Erratum 1_Avis
de marché_Bericht tot aankondiging.pdf' te raadplegen, die gratis online beschikbaar is op de website
https://enot.publicprocurement.be.
VI.3.3. Te corrigeren tekst in de oorspronkelijke aankondiging:
Plaats waar de te wijzigen tekst staat: III.2.1) Persoonlijke situatie van ondernemers, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
In plaats van:
TOEGANGSRECHT (ART. 61-66 KB 15 JULI 2011)
De bepalingen van deze afdeling 'toegangsrecht' zijn individueel toepasselijk op alle deelnemers die zich samen kandidaat stellen en de intentie hebben om, ingeval van selectie, samen een combinatie zonder rechtspersoonlijkheid op te richten (art. 66 KB 15 juli 2011).
Impliciete verklaring op erewoord (art. 61, §4 KB 2011)
Door eenvoudig deel te nemen aan deze procedure, verklaart de kandidaat zich niet in één van de uitsluitingsgevallen te bevinden als bedoeld in de artikelen 61-66 KB 15 juli 2011.
Nazicht van de persoonlijke toestand door de BH
De BH onderzoekt de juistheid van de impliciete verklaring op erewoord in hoofde van de kandidaten die geselecteerd worden. Daartoe vraagt zij de betrokken kandidaten via de snelste middelen, en binnen de termijn die zij aanduidt, de inlichtingen of documenten te leveren die toelaten hun persoonlijke toestand na te gaan, en dat vóór elke beslissing over de selectie.
De inlichtingen of documenten die de BH in staat stellen de persoonlijke toestand van de kandidaten en desgevallend zijn deelgenoten te onderzoeken, zullen door de BH zelf via elektronische middelen bij de gegevensbeheerders worden opgevraagd, in de mate dat deze kosteloos beschikbaar zijn.
Gevolgen van het onderzoek
Een kandidaat zal van de deelname aan een opdracht worden uitgesloten indien bij dit nazicht zou blijken dat de verklaring op erewoord niet overeenstemt met haar persoonlijke toestand, of desgevallend die van een van haar deelgenoten, op de uiterste datum voor de ontvangst van de kandidaatstelling. Een regularisatie a posteriori is hoe dan ook onmogelijk. Een dergelijke uitsluiting is eveneens mogelijk indien tijdens het verloop van de procedure zou blijken dat de persoonlijke toestand van de kandidaat of desgevallend een van zijn deelgenoten niet meer in overeenstemming is met de verklaring op erewoord. In beide hypothesen maakt de BH een gecorrigeerde rangschikking op, rekening houdend met de mogelijke weerslag van het verwijderen van de aanvraag tot deelneming (of de offerte) van de uitgesloten kandidaat (of inschrijver).
Betreffende het bewijs dat de kandidaten hun verplichtingen hebben vervuld inzake de sociale zekerheidsbijdragen
De kandidaten, of desgevallend zijn deelgenoten, die personeel tewerkstellen dat onderworpen is aan de Belgische sociale zekerheidsregeling moeten geen R.S.Z.-attest bij hun offerte voegen. Hun toestand zal rechtstreeks door de BH worden gecontroleerd.
De buitenlandse kandidaten, of desgevallend zijn deelgenoten, die personeel tewerkstellen dat niet is onderworpen aan de Belgische sociale zekerheidsregeling dienen aan hun offerte het bewijs te voegen dat zij hun verplichtingen hebben vervuld overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar zij gevestigd zijn.
Te lezen:
TOEGANGSRECHT (ART. 61-66 KB 15 JULI 2011)
De bepalingen van deze afdeling 'toegangsrecht' zijn individueel toepasselijk op alle deelnemers die zich samen kandidaat stellen en de intentie hebben om, ingeval van selectie, samen een combinatie zonder rechtspersoonlijkheid op te richten (art. 66 KB 15 juli 2011).
Impliciete verklaring op erewoord (art. 61, §4 KB 2011)
Door eenvoudig deel te nemen aan deze procedure, verklaart de kandidaat zich niet in één van de uitsluitingsgevallen te bevinden als bedoeld in de artikelen 61-66 KB 15 juli 2011.
UEAD - Uniform Europees Aanbestedingsdocument - Verordening 2016/7 van 5.01.2016
In toepassing van uitvoeringsverordening UE 2016/7 van 5.01.2016 kunnen de buitenlandse kandidaten het
behoorlijk ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEAD) bij hun dossier toevoegen.
Zie hier :
http://www.publicprocurement.be/sites/default/files/documents/doc_3454_dume_nl.pdf
Nazicht van de persoonlijke toestand door de BH
De BH onderzoekt de juistheid van de impliciete verklaring op erewoord in hoofde van de kandidaten die geselecteerd worden. Daartoe vraagt zij de betrokken kandidaten via de snelste middelen, en binnen de termijn die zij aanduidt, de inlichtingen of documenten te leveren die toelaten hun persoonlijke toestand na te gaan, en dat vóór elke beslissing over de selectie.
De inlichtingen of documenten die de BH in staat stellen de persoonlijke toestand van de kandidaten en desgevallend zijn deelgenoten te onderzoeken, zullen door de BH zelf via elektronische middelen bij de gegevensbeheerders worden opgevraagd, in de mate dat deze kosteloos beschikbaar zijn.
Gevolgen van het onderzoek
Een kandidaat zal van de deelname aan een opdracht worden uitgesloten indien bij dit nazicht zou blijken dat de verklaring op erewoord niet overeenstemt met haar persoonlijke toestand, of desgevallend die van een van haar deelgenoten, op de uiterste datum voor de ontvangst van de kandidaatstelling. Een regularisatie a posteriori is hoe dan ook onmogelijk. Een dergelijke uitsluiting is eveneens mogelijk indien tijdens het verloop van de procedure zou blijken dat de persoonlijke toestand van de kandidaat of desgevallend een van zijn deelgenoten niet meer in overeenstemming is met de verklaring op erewoord. In beide hypothesen maakt de BH een gecorrigeerde rangschikking op, rekening houdend met de mogelijke weerslag van het verwijderen van de aanvraag tot deelneming (of de offerte) van de uitgesloten kandidaat (of inschrijver).
Betreffende het bewijs dat de kandidaten hun verplichtingen hebben vervuld inzake de sociale zekerheidsbijdragen
De kandidaten, of desgevallend zijn deelgenoten, die personeel tewerkstellen dat onderworpen is aan de Belgische sociale zekerheidsregeling moeten geen R.S.Z.-attest bij hun offerte voegen. Hun toestand zal rechtstreeks door de BH worden gecontroleerd.
De buitenlandse kandidaten, of desgevallend zijn deelgenoten, die personeel tewerkstellen dat niet is onderworpen aan de Belgische sociale zekerheidsregeling dienen aan hun offerte het bewijs te voegen dat zij hun verplichtingen hebben vervuld overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar zij gevestigd zijn.
VI.3.3. Te corrigeren tekst in de oorspronkelijke aankondiging:
Plaats waar de te wijzigen tekst staat: III.2.3) Vakbekwaamheid Inlichtingen en formaliteiten om na te gaan of aan de vereisten is voldaan:
In plaats van:
De kandidaat kan zich beroepen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten. In dat geval toont hij de BH aan dat hij zal beschikken over de voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijke middelen, door overlegging van de verbintenis van deze entiteiten om dergelijke middelen ter beschikking te stellen (art. 74 KB 15 juli 2011).
Indien twee of meer natuurlijke en/of rechtspersonen zich voor onderhavige opdracht verenigen, voegen zij desgevallend bij hun kandidatuurdossier de overeenkomst(en) van tijdelijke vereniging en/of onderaanneming met vermelding van de verschillende deelgenoten en/of onderaannemers.
Indien de overeenkomst(en) van tijdelijke vereniging en/of onderaanneming bij het kandidatuurdossier werd(en) bijgevoegd, mogen de eisen inzake economische, financiële en technische draagkracht aangetoond worden door een of meerdere deelgenoten van de kandidaat.
A. Technische bekwaamheid - Referenties (art. 68, 72, 7° en art. 73 KB 15 juli 2011)
Referentie 1: Architectuur
Deze referentie gaat over de nieuwbouw constructie van een passieve, heel lage energie of lage energie collectieve woongelegenheid in een stedelijke omgeving.
Opgelet : deze referentie moet verwezenlijkt zijn op het moment van het indienen van de kandidatuur, en ze moet in de laatste drie jaar verwezenlijkt zijn!
Met "verwezenlijkt" wordt voor deze referentie bedoeld dat het project waarnaar de referentie verwijst op het moment van de indiening van het kandidaatsdossier zich in een toestand bevindt waarbij in de loop van de afgelopen drie jaar de voorlopige oplevering der werken plaatsvond, en/of de definitieve oplevering der werken plaatsvond.
Minimumvereisten:
1° Voorwerp: constructie van een collectieve woongelegenheid in een stedelijke omgeving
2° Grootteorde: minimum bruto oppervlakte van 2.000m² of minimum waarde exclusief btw van 2.000.000 ?
3° Energieprestaties: het project moet minimum de standaard lage energie bereiken, ofwel een verwarmingsbehoefte = 60 kWh/m² per jaar, deze waarde heeft betrekking op het gemiddelde voor het geheel van het gebouw.
4° Presentatie: de illustraties bevatten ten minste 3 verschillende plannen (inplantingsplan, plan dat de organisatie van de gebouwen verduidelijkt, interieurplan) en, afhankelijk van het stadium waarin het project zich bevindt, ofwel foto's ofwel perspectieven.
5° Punten: de referentie moet minstens 50% van de te behalen punten behalen.
6° Projectleider: deze referentie moet door de persoon die als projectleider in het team opgenomen werd gerealiseerd zijn.
Referentie 2: Speciale technieken
Deze referentie gaat over ofwel een lage energie, heel lage energie of passieve constructie, renovatie of reconversie van een collectieve woongelegenheid of van/in een gebouw met gelijkaardige karakteristieken gelet op de aanwezige technische installaties (bijvoorbeeld een bejaardentehuis, een hotel,.).
Opgelet : deze referentie moet verwezenlijkt zijn op het moment van het indienen van de kandidatuur, en ze moet in de laatste drie jaar verwezenlijkt zijn!
Met "Verwezenlijkt" wordt voor deze referentie bedoeld dat het project waarnaar de referentie verwijst op het moment van de indiening van het kandidaatsdossier zich in een toestand bevindt waarbij in de loop van de afgelopen drie jaar de voorlopige oplevering der werken plaatsvond, en/of de definitieve oplevering der werken plaatsvond.
Minimumvereisten:
1° Voorwerp: Constructie, renovatie of reconversie van een collectieve woongelegenheid (ofwel van een gebouw dat vanuit het oogpunt van diens technische installaties gelijkaardige technische installaties heeft).
2° Grootteorde: minimum bruto oppervlakte van 2.000m² of een waarde van de werken betreffende de speciale technieken van 650.000 ? exclusief btw.
3° Energieprestaties: het project moet minstens de standaard "lage energie" bereiken ofwel een verwarmingsbehoefte = 60 kWu/m² per jaar, deze waarde weerspiegelt het gemiddelde voor het geheel van het gebouw.
4° Presentatie: de illustraties bij deze referentie bevatten ten minste 2 plannen (plan dat de organisatie van de gebouwen verduidelijkt en een plan dat de incorporatie van de speciale technieken in het project bewijst) en één of meerdere schema's van in principe de technische uitrusting (waaronder een gedetailleerd waterbouwkundig schema van de verwarming).
5° Punten: de referentie moet minstens 50% van de te behalen punten behalen.
Referentie 3: Stabiliteit
Deze referentie gaat over de constructie, renovatie of reconversie van de structuren van een gebouw van collectieve woningen, ofwel van een gebouw dat een gelijkaardige graad van complexiteit vanuit het oogpunt van de stabiliteit bereikt (bijvoorbeeld een oud kantoorgebouw, een bejaardentehuis, een hotel,. van meerdere verdiepingen met een betonnen palen/balken structuur dat in regel met de brandveiligheid,. gebracht moest worden).
Opgelet : deze referentie moet verwezenlijkt zijn op het moment van het indienen van de kandidatuur, en ze moet in de laatste drie jaar verwezenlijkt zijn!
Met "verwezenlijkt" wordt voor deze referentie bedoeld dat het project waarnaar de referentie verwijst op het moment van de indiening van het kandidaatsdossier zich bevindt in een toestand waarbij in de loop van de afgelopen drie jaar de bouwvergunning werd afgeleverd, en/of de gunning der werken plaatsvond, en/of de werken in uitvoering zijn, en/ of de voorlopige oplevering der werken plaatsvond, en/ of de definitieve oplevering der werken plaatsvond.
Minimumvereisten:
1° Voorwerp: Constructie, renovatie of reconversie van een van een gebouw van collectieve woningen of een gebouw dat een gelijkaardige graad van complexiteit vanuit het oogpunt van de stabiliteit van het gebouw bezit.
2° Grootteorde: minimum bruto oppervlakte van 2.000 m² of minimum waarde van de stabiliteitswerken zonder btw van 300.000?.
3° Presentatie: de illustraties bij deze referentie bevatten ten minste 2 plannen (een plan dat de organisatie van de gebouwen verduidelijkt en een plan dat de incorporatie van de structuren in het project bewijst) en één of meerdere schema's in verband met de stabiliteit (waarmee zowel de aanwezige problemen als de voorgestelde oplossingen en de integratie van deze oplossingen in het architecturaal concept mee bewezen wordt) en, afhankelijk van het stadium waarin het project zich bevindt, ofwel foto's ofwel perspectieven.
4° Punten: de referentie moet minstens 50% van de te behalen punten behalen.
Algemene informatie van toepassing op de drie referenties
De kandidaat verschaft aan de BH ten minste volgende informatie over de referenties:
- de locatie;
- het type van interventie (bouw, renovatie,.);
- het type van gebouw (bestemming);
- een beknopte omschrijving van het voorwerp van de ontwerpopdracht;
- het bedrag zonder BTW van de ontwerpopdracht en de datum waarop de opdracht geplaatst werd;
- het geraamde bedrag, en, in voorkomend geval, het finaal bedrag zonder BTW van de werken (indien er een verschil is tussen het geraamde en de werkelijke bedrag, moet er uitleg worden verschaft);
- de bereikte energiecoëfficient;
- de datum van realisatie en de stadium van vooruitgang
- de contactgegevens van de publiek- of privaatrechtelijke instanties die optraden als bouwheer;
- een verklarende nota die respectievelijk onder meer de gemaakte architecturale, de stedenbouwkundige, de technische, de structurele, de energetische, de economische en/of de landschappelijke keuzes van de referentie herneemt;
- een motivatie die verklaart waarom juist deze referentie in het kader van de uitvoering van de huidige opdracht, en in het bijzonder in het licht van de specificiteit van dit project gekozen werd.
- de grafische documenten van zijn keuze: plannen, schetsen,.
De referenties worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval door een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudig weg door een verklaring van de kandidaat.
De kandidaat of deelgenoot vermeldt tevens wat zijn specifieke verdienste is met betrekking tot de referenties:
- had de kandidaat of deelgenoot een sturende rol van begin tot einde of kwam de kandidaat of deelgenoot slechts tussen op een bepaald moment (bijvoorbeeld tijdens de uitvoering der werken)?
- had de sturende of beperkte rol van de kandidaat of deelgenoot betrekking op het aspect architectuur of op een ander aspect (bijvoorbeeld stabiliteit of speciale technieken)?
De referentie wordt gepresenteerd op maximum 6 A4 pagina's, waarvan maximum 3 pagina's tekst en maximum 3 pagina's illustraties, waardoor men in staat is om het geheel van de verwachte capaciteiten kan beoordelen.
De referenties zullen objectief geëvalueerd worden aan de hand van een evaluatietabel opgesteld door het Bestuur. De evaluatietabel van referenties 1 tot 3 zijn bij onderhavige aankondiging van een opdracht in bijlage bijgevoegd en gratis online beschikbaar op de website https://enot.publicprocurement.be.
De beoordelingskaders zijn onderverdeeld in 4 categorieën (kwalitatieve inhoud - kwantitatieve inhoud - pertinentie - presentatie) die zelf in verscheiden deelcategorieën onderverdeeld zijn. Deze deelcategorieën zijn volgens afnemend belang geordend.
Voor de referenties te verdienen punten:
1e referentie - Maximum te behalen punten: 60 punten - Minimumvereiste punten: 30 punten
2e referentie - Maximum te behalen punten: 20 punten - Minimumvereiste punten: 10 punten
3e referentie - Maximum te behalen punten: 10 punten - Minimumvereiste punten: 5 punten
Totaal maximum te behalen punten: 90 punten
Om geselecteerd te kunnen worden dient de kandidaat referenties ingediend te hebben die aan de minimumvoorwaarden van elk van de 3 gevraagde referenties voldoen.
B. Technische bekwaamheid - Beroepsbekwaamheid (art. 68 en 71, 3° KB 15 juli 2011)
TEAM BELAST MET DE UITVOERING VAN DE OPDRACHT
De kandidaat voegt bij zijn aanvraag tot deelneming de namen en studie- en beroepskwalificaties van de personen die belast zullen zijn met de uitvoering van de opdracht.
De BH vereist dat het team belast met de uitvoering van de opdracht ten minste bestaat uit:
- als projectleider een architect of een ingenieur-architect met 10 jaar ervaring;
- een EPB-adviseur;
- een burgerlijk ingenieur of een ingenieur-architect met 5 jaar ervaring in het domein van stabiliteit (eventueel als onderaannemer);
- een burgerlijk ingenieur die beschikt over 5 jaar ervaring in het domein van speciale technieken (eventueel als onderaannemer)
Van de hierboven vernoemde personen heeft ten minste één persoon een goede kennis van het Nederlands en een andere persoon een goede kennis van het Frans of heeft ten minste één persoon zowel een goede kennis van het Nederlands en het Frans.
Hiernaast verkrijgt de kandidaat telkens 2,5 punten per in het team aanwezige bekwaamheid indien hij volgende limitatief opgesomde bekwaamheden ook in het team belast met de uitvoering van de opdracht opgenomen heeft (de kandidaat kan dus maximaal 10 punten verdienen):
- een teamlid die zijn bekwaamheid op het gebied van overheidsopdrachten kan aantonen, ofwel door een attest van een gevolgde opleiding, ofwel door één of meer referenties die toelaten om zijn ervaring voor de uitvoering van overheidsopdrachten vast te stellen.
- een ingenieur of een architect die beschikt over 5 jaar relevante ervaring in het domein van akoestiek (eventueel als onderaannemer);
- een ingenieur of een architect die beschikt over 5 jaar relevante ervaring in het domein van brandveiligheid (eventueel als onderaannemer);
- een landschapsarchitect met 5 jaar ervaring (eventueel als onderaannemer).
Eén teamlid kan meerdere van bovenstaande vereisten van de BH vervullen.
(Bijvoorbeeld een burgerlijk ingenieur met 12 jaar ervaring in stabiliteit en met 5 jaar relevante ervaring in het domein van brandveiligheid, vervult deze twee vereisten).
Om de bekwaamheden aan te tonen, voegt de kandidaat bij zijn kandidatuurdossier :
- het CV van elk teamlid waaruit blijkt dat het lid beschikt over de vereiste bekwaamheden en ervaring,
- een kopie van de diploma's van elk teamlid,
- desgevallend het attest van het volgen van een opleiding inzake overheidsopdrachten,
- de erkenning van de EPB-adviseur.
Met deze documenten dient de inschrijver de naleving van de hierboven vermelde minimumvoorwaarden en voorwaarden voor het behalen van punten aan te tonen. De kandidaat die zich beroept op de gelijkwaardigheid van een voorgesteld diploma met het diploma vereist door de aankondiging van opdracht moet hiervoor het bewijs leveren.
De aandacht van de kandidaat wordt gevestigd op het feit dat in geval van ontbrekende of onvolledige informatie, het Bestuur zich het recht behoudt om ofwel het kandidatuurdossier in naleving van het gelijkheidsprincipe, bij toepassing van artikel 59 van het KB van 15/07/2011 te laten vervolledigen, ofwel de voorwaarde als niet vervuld te beschouwen en de kandidatuur te verwerpen .
De kandidaat voegt bovendien een geschreven document toe waarin hij zich verbindt om de projectleider en het team waarvan hij de persoonlijke referenties heeft geleverd te belasten met de uitvoering van de studies.
Hiertoe voegt hij een geschreven document toe waarin hij volgende formule vermeldt en ondertekent: "Ik ondergetekende, ....., wettelijk vertegenwoordiger van de firma ...., verbind zich formeel tot het toevertrouwen van de opdracht voorzien in de opdracht 4.4.30.1. aan de heer/mevrouw (de heren/mevrouwen) .... waarvan de persoonlijke curricul(um/a) vitae bij onderhavig document zijn bijgevoegd".
Indien het teamlid niet tewerkgesteld is binnen de firma van de kandidaat voegt deze eveneens de overeenkomst(en) van tijdelijke vereniging en/of formele verbintenis van de onderaannemer om deel te nemen aan de uitvoering van onderhavige opdracht voor de taak waarmee hij belast is en die omschreven is in het organigram toe.
De kandidaten kunnen dus volgende punten verdienen:
Maximum te behalen punten
1e referentie Max. 60 punten
2e referentie Max. 20 punten
3e referentie Max. 10 punten
Bijkomende bekwaamheden Max. 10 punten
Totaal Max. 100 punten
Te lezen:
De kandidaat kan zich beroepen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten. In dat geval toont hij de BH aan dat hij zal beschikken over de voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijke middelen, door overlegging van de verbintenis van deze entiteiten om dergelijke middelen ter beschikking te stellen (art. 74 KB 15 juli 2011).
Indien twee of meer natuurlijke en/of rechtspersonen zich voor onderhavige opdracht verenigen, voegen zij desgevallend bij hun kandidatuurdossier de overeenkomst(en) van tijdelijke vereniging en/of onderaanneming met vermelding van de verschillende deelgenoten en/of onderaannemers.
Indien de overeenkomst(en) van tijdelijke vereniging en/of onderaanneming bij het kandidatuurdossier werd(en) bijgevoegd, mogen de eisen inzake economische, financiële en technische draagkracht aangetoond worden door een of meerdere deelgenoten van de kandidaat.
A. Technische bekwaamheid - Referenties (art. 68, 72, 7° en art. 73 KB 15 juli 2011)
Referentie 1: Architectuur
Deze referentie gaat over de nieuwbouw constructie van een passieve, heel lage energie of lage energie collectieve woongelegenheid in een stedelijke omgeving.
Opgelet : deze referentie moet verwezenlijkt zijn op het moment van het indienen van de kandidatuur, en ze moet in de laatste drie jaar verwezenlijkt zijn!
Met "verwezenlijkt" wordt voor deze referentie bedoeld dat het project waarnaar de referentie verwijst op het moment van de indiening van het kandidaatsdossier zich in een toestand bevindt waarbij in de loop van de afgelopen drie jaar de voorlopige oplevering der werken plaatsvond, en/of de definitieve oplevering der werken plaatsvond.
Minimumvereisten:
1° Voorwerp: constructie van een collectieve woongelegenheid in een stedelijke omgeving
2° Grootteorde: minimum bruto oppervlakte van 2.000m² of minimum waarde exclusief btw van 2.000.000 ?
3° Energieprestaties: het project moet minimum de standaard lage energie bereiken, ofwel een verwarmingsbehoefte = 60 kWh/m² per jaar, deze waarde heeft betrekking op het gemiddelde voor het geheel van het gebouw.
4° Presentatie: de illustraties bevatten ten minste 3 verschillende plannen (inplantingsplan, plan dat de organisatie van de gebouwen verduidelijkt, interieurplan) en, afhankelijk van het stadium waarin het project zich bevindt, ofwel foto's ofwel perspectieven.
5° Punten: de referentie moet minstens 50% van de te behalen punten behalen.
6° Projectleider: deze referentie moet door de persoon die als projectleider in het team opgenomen werd gerealiseerd zijn.
Referentie 2: Speciale technieken
Deze referentie gaat over ofwel een lage energie, heel lage energie of passieve constructie, renovatie of reconversie van een collectieve woongelegenheid of van/in een gebouw met gelijkaardige karakteristieken gelet op de aanwezige technische installaties (bijvoorbeeld een bejaardentehuis, een hotel,.).
Opgelet : deze referentie moet verwezenlijkt zijn op het moment van het indienen van de kandidatuur, en ze moet in de laatste drie jaar verwezenlijkt zijn!
Met "Verwezenlijkt" wordt voor deze referentie bedoeld dat het project waarnaar de referentie verwijst op het moment van de indiening van het kandidaatsdossier zich in een toestand bevindt waarbij in de loop van de afgelopen drie jaar de voorlopige oplevering der werken plaatsvond, en/of de definitieve oplevering der werken plaatsvond.
Minimumvereisten:
1° Voorwerp: Constructie, renovatie of reconversie van een collectieve woongelegenheid (ofwel van een gebouw dat vanuit het oogpunt van diens technische installaties gelijkaardige technische installaties heeft).
2° Grootteorde: minimum bruto oppervlakte van 2.000m² of een waarde van de werken betreffende de speciale technieken van 650.000 ? exclusief btw.
3° Energieprestaties: het project moet minstens de standaard "lage energie" bereiken ofwel een verwarmingsbehoefte = 60 kWu/m² per jaar, deze waarde weerspiegelt het gemiddelde voor het geheel van het gebouw.
4° Presentatie: de illustraties bij deze referentie bevatten ten minste 2 plannen (plan dat de organisatie van de gebouwen verduidelijkt en een plan dat de incorporatie van de speciale technieken in het project bewijst) en één of meerdere schema's van in principe de technische uitrusting (waaronder een gedetailleerd waterbouwkundig schema van de verwarming).
5° Punten: de referentie moet minstens 50% van de te behalen punten behalen.
Referentie 3: Stabiliteit
Deze referentie gaat over de constructie, renovatie of reconversie van de structuren van een gebouw van collectieve woningen, ofwel van een gebouw dat een gelijkaardige graad van complexiteit vanuit het oogpunt van de stabiliteit bereikt (bijvoorbeeld een oud kantoorgebouw, een bejaardentehuis, een hotel,. van meerdere verdiepingen met een betonnen palen/balken structuur dat in regel met de brandveiligheid,. gebracht moest worden).
Opgelet : deze referentie moet verwezenlijkt zijn op het moment van het indienen van de kandidatuur, en ze moet in de laatste drie jaar verwezenlijkt zijn!
Met "verwezenlijkt" wordt voor deze referentie bedoeld dat het project waarnaar de referentie verwijst op het moment van de indiening van het kandidaatsdossier zich bevindt in een toestand waarbij in de loop van de afgelopen drie jaar de bouwvergunning werd afgeleverd, en/of de gunning der werken plaatsvond, en/of de werken in uitvoering zijn, en/ of de voorlopige oplevering der werken plaatsvond, en/ of de definitieve oplevering der werken plaatsvond.
Minimumvereisten:
1° Voorwerp: Constructie, renovatie of reconversie van een van een gebouw van collectieve woningen of een gebouw dat een gelijkaardige graad van complexiteit vanuit het oogpunt van de stabiliteit van het gebouw bezit.
2° Grootteorde: minimum bruto oppervlakte van 2.000 m² of minimum waarde van de stabiliteitswerken zonder btw van 300.000?.
3° Presentatie: de illustraties bij deze referentie bevatten ten minste 2 plannen (een plan dat de organisatie van de gebouwen verduidelijkt en een plan dat de incorporatie van de structuren in het project bewijst) en één of meerdere schema's in verband met de stabiliteit (waarmee zowel de aanwezige problemen als de voorgestelde oplossingen en de integratie van deze oplossingen in het architecturaal concept mee bewezen wordt) en, afhankelijk van het stadium waarin het project zich bevindt, ofwel foto's ofwel perspectieven.
4° Punten: de referentie moet minstens 50% van de te behalen punten behalen.
Algemene informatie van toepassing op de drie referenties
De kandidaat verschaft aan de BH ten minste volgende informatie over de referenties:
- de locatie;
- het type van interventie (bouw, renovatie,.);
- het type van gebouw (bestemming);
- een beknopte omschrijving van het voorwerp van de ontwerpopdracht;
- het bedrag zonder BTW van de ontwerpopdracht en de datum waarop de opdracht geplaatst werd;
- het geraamde bedrag, en, in voorkomend geval, het finaal bedrag zonder BTW van de werken (indien er een verschil is tussen het geraamde en de werkelijke bedrag, moet er uitleg worden verschaft);
- de bereikte energiecoëfficient;
- de datum van realisatie en de stadium van vooruitgang
- de contactgegevens van de publiek- of privaatrechtelijke instanties die optraden als bouwheer;
- een verklarende nota die respectievelijk onder meer de gemaakte architecturale, de stedenbouwkundige, de technische, de structurele, de energetische, de economische en/of de landschappelijke keuzes van de referentie herneemt;
- een motivatie die verklaart waarom juist deze referentie in het kader van de uitvoering van de huidige opdracht, en in het bijzonder in het licht van de specificiteit van dit project gekozen werd.
- de grafische documenten van zijn keuze: plannen, schetsen,.
De referenties worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval door een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudig weg door een verklaring van de kandidaat.
De kandidaat of deelgenoot vermeldt tevens wat zijn specifieke verdienste is met betrekking tot de referenties:
- had de kandidaat of deelgenoot een sturende rol van begin tot einde of kwam de kandidaat of deelgenoot slechts tussen op een bepaald moment (bijvoorbeeld tijdens de uitvoering der werken)?
- had de sturende of beperkte rol van de kandidaat of deelgenoot betrekking op het aspect architectuur of op een ander aspect (bijvoorbeeld stabiliteit of speciale technieken)?
De referentie wordt gepresenteerd op maximum 6 A4 pagina's, waarvan maximum 3 pagina's tekst en maximum 3 pagina's illustraties, waardoor men in staat is om het geheel van de verwachte capaciteiten kan beoordelen.
De referenties zullen objectief geëvalueerd worden aan de hand van een evaluatietabel opgesteld door het Bestuur. De evaluatietabel van referenties 1 tot 3 zijn bij onderhavige aankondiging van een opdracht in bijlage bijgevoegd en gratis online beschikbaar op de website https://enot.publicprocurement.be.
De beoordelingskaders zijn onderverdeeld in 4 categorieën (kwalitatieve inhoud voor 50% -
pertinentie voor 30% - kwantitatieve inhoud voor 15%
- presentatie voor 5%). Wanneer deze categorieën meerdere evaluatiecriteria bevatten, zijn deze laatste van gelijk belang.
De kandidaat moet ten minste 50% van de punten voor elke referentie behaald hebben.
De behaalde punten worden vervolgens per referentie
aan een vermenigvuldigingscoëfficiënt onderworpen
die eigen is aan elke referentie:
1e referentie - Vermenigvuldigingscoëfficiënt: 0,60
- Maximum te behalen punten: 60 punten
2e referentie - Vermenigvuldigingscoëfficiënt: 0,20
- Maximum te behalen punten: 20 punten
3e referentie - Vermenigvuldigingscoëfficiënt: 0,10
- Maximum te behalen punten: 10 punten
Totaal maximum te behalen punten: 90 punten
Om geselecteerd te kunnen worden dient de kandidaat referenties ingediend te hebben die aan de minimumvoorwaarden van elk van de 3 gevraagde referenties voldoen.
B. Technische bekwaamheid - Beroepsbekwaamheid (art. 68 en 71, 3° KB 15 juli 2011)
TEAM BELAST MET DE UITVOERING VAN DE OPDRACHT
De kandidaat voegt bij zijn aanvraag tot deelneming de namen en studie- en beroepskwalificaties van de personen die belast zullen zijn met de uitvoering van de opdracht.
De BH vereist dat het team belast met de uitvoering van de opdracht ten minste bestaat uit:
- als projectleider een architect of een ingenieur-architect met 10 jaar ervaring;
- een EPB-adviseur;
- een burgerlijk ingenieur of een ingenieur-architect met 5 jaar ervaring in het domein van stabiliteit (eventueel als onderaannemer);
- een burgerlijk ingenieur die beschikt over 5 jaar ervaring in het domein van speciale technieken (eventueel als onderaannemer)
Van de hierboven vernoemde personen heeft ten minste één persoon een goede kennis van het Nederlands en een andere persoon een goede kennis van het Frans of heeft ten minste één persoon zowel een goede kennis van het Nederlands en het Frans.
Hiernaast verkrijgt de kandidaat telkens 2,5 punten per in het team aanwezige bekwaamheid indien hij volgende limitatief opgesomde bekwaamheden ook in het team belast met de uitvoering van de opdracht opgenomen heeft (de kandidaat kan dus maximaal 10 punten verdienen):
- een teamlid die zijn bekwaamheid op het gebied van overheidsopdrachten kan aantonen, ofwel door een attest van een gevolgde opleiding, ofwel door één of meer referenties die toelaten om zijn ervaring voor de uitvoering van overheidsopdrachten vast te stellen.
- een ingenieur of een architect die beschikt over 5 jaar relevante ervaring in het domein van akoestiek (eventueel als onderaannemer);
- een ingenieur of een architect die beschikt over 5 jaar relevante ervaring in het domein van brandveiligheid (eventueel als onderaannemer);
- een landschapsarchitect met 5 jaar ervaring (eventueel als onderaannemer).
Eén teamlid kan meerdere van bovenstaande vereisten van de BH vervullen.
(Bijvoorbeeld een burgerlijk ingenieur met 12 jaar ervaring in stabiliteit en met 5 jaar relevante ervaring in het domein van brandveiligheid, vervult deze twee vereisten).
Om de bekwaamheden aan te tonen, voegt de kandidaat bij zijn kandidatuurdossier :
- het CV van elk teamlid waaruit blijkt dat het lid beschikt over de vereiste bekwaamheden en ervaring,
- een kopie van de diploma's van elk teamlid,
- desgevallend het attest van het volgen van een opleiding inzake overheidsopdrachten,
- de erkenning van de EPB-adviseur.
Met deze documenten dient de inschrijver de naleving van de hierboven vermelde minimumvoorwaarden en voorwaarden voor het behalen van punten aan te tonen. De kandidaat die zich beroept op de gelijkwaardigheid van een voorgesteld diploma met het diploma vereist door de aankondiging van opdracht moet hiervoor het bewijs leveren.
De aandacht van de kandidaat wordt gevestigd op het feit dat in geval van ontbrekende of onvolledige informatie, het Bestuur zich het recht behoudt om ofwel het kandidatuurdossier in naleving van het gelijkheidsprincipe, bij toepassing van artikel 59 van het KB van 15/07/2011 te laten vervolledigen, ofwel de voorwaarde als niet vervuld te beschouwen en de kandidatuur te verwerpen .
De kandidaat voegt bovendien een geschreven document toe waarin hij zich verbindt om de projectleider en het team waarvan hij de persoonlijke referenties heeft geleverd te belasten met de uitvoering van de studies.
Hiertoe voegt hij een geschreven document toe waarin hij volgende formule vermeldt en ondertekent: "Ik ondergetekende, ....., wettelijk vertegenwoordiger van de firma ...., verbind zich formeel tot het toevertrouwen van de opdracht voorzien in de opdracht 4.4.30.1. aan de heer/mevrouw (de heren/mevrouwen) .... waarvan de persoonlijke curricul(um/a) vitae bij onderhavig document zijn bijgevoegd".
Indien het teamlid niet tewerkgesteld is binnen de firma van de kandidaat voegt deze eveneens de overeenkomst(en) van tijdelijke vereniging en/of formele verbintenis van de onderaannemer om deel te nemen aan de uitvoering van onderhavige opdracht voor de taak waarmee hij belast is en die omschreven is in het organigram toe.
De kandidaten kunnen dus volgende punten verdienen:
Maximum te behalen punten
1e referentie Max. 60 punten
2e referentie Max. 20 punten
3e referentie Max. 10 punten
Bijkomende bekwaamheden Max. 10 punten
Totaal Max. 100 punten
VI.3.3. Te corrigeren tekst in de oorspronkelijke aankondiging:
Plaats waar de te wijzigen tekst staat: III.2.3) Vakbekwaamheid Eventueel vereiste minimumeisen
In plaats van:
Enkel de kandidaten die voldoen aan de vereisten van financiële- en economische draagkracht zullen onderworpen worden aan de analyse van de technische bekwaamheid.
A. Technische bekwaamheid - Referenties (art. 68, 72, 7° en art. 73 KB 15 juli 2011)
Referentie 1: Architectuur
Deze referentie gaat over de nieuwbouw constructie van een passieve, heel lage energie of lage energie collectieve woongelegenheid in een stedelijke omgeving.
Opgelet : deze referentie moet verwezenlijkt zijn op het moment van het indienen van de kandidatuur, en ze moet in de laatste drie jaar verwezenlijkt zijn!
Met "verwezenlijkt" wordt voor deze referentie bedoeld dat het project waarnaar de referentie verwijst op het moment van de indiening van het kandidaatsdossier zich in een toestand bevindt waarbij in de loop van de afgelopen drie jaar de voorlopige oplevering der werken plaatsvond, en/of de definitieve oplevering der werken plaatsvond.
Minimumvereisten:
1° Voorwerp: constructie van een collectieve woongelegenheid in een stedelijke omgeving
2° Grootteorde: minimum bruto oppervlakte van 2.000m² of minimum waarde exclusief btw van 2.000.000 ?
3° Energieprestaties: het project moet minimum de standaard lage energie bereiken, ofwel een verwarmingsbehoefte = 60 kWh/m² per jaar, deze waarde heeft betrekking op het gemiddelde voor het geheel van het gebouw.
4° Presentatie: de illustraties bevatten ten minste 3 verschillende plannen (inplantingsplan, plan dat de organisatie van de gebouwen verduidelijkt, interieurplan) en, afhankelijk van het stadium waarin het project zich bevindt, ofwel foto's ofwel perspectieven.
5° Punten: de referentie moet minstens 50% van de te behalen punten behalen.
6° Projectleider: deze referentie moet door de persoon die als projectleider in het team opgenomen werd gerealiseerd zijn.
Referentie 2: Speciale technieken
Deze referentie gaat over ofwel een lage energie, heel lage energie of passieve constructie, renovatie of reconversie van een collectieve woongelegenheid of van/in een gebouw met gelijkaardige karakteristieken gelet op de aanwezige technische installaties (bijvoorbeeld een bejaardentehuis, een hotel,.).
Opgelet : deze referentie moet verwezenlijkt zijn op het moment van het indienen van de kandidatuur, en ze moet in de laatste drie jaar verwezenlijkt zijn!
Met "Verwezenlijkt" wordt voor deze referentie bedoeld dat het project waarnaar de referentie verwijst op het moment van de indiening van het kandidaatsdossier zich in een toestand bevindt waarbij in de loop van de afgelopen drie jaar de voorlopige oplevering der werken plaatsvond, en/of de definitieve oplevering der werken plaatsvond.
Minimumvereisten:
1° Voorwerp: Constructie, renovatie of reconversie van een collectieve woongelegenheid (ofwel van een gebouw dat vanuit het oogpunt van diens technische installaties gelijkaardige technische installaties heeft).
2° Grootteorde: minimum bruto oppervlakte van 2.000m² of een waarde van de werken betreffende de speciale technieken van 650.000 ? exclusief btw.
3° Energieprestaties: het project moet minstens de standaard "lage energie" bereiken ofwel een verwarmingsbehoefte = 60 kWu/m² per jaar, deze waarde weerspiegelt het gemiddelde voor het geheel van het gebouw.
4° Presentatie: de illustraties bij deze referentie bevatten ten minste 2 plannen (plan dat de organisatie van de gebouwen verduidelijkt en een plan dat de incorporatie van de speciale technieken in het project bewijst) en één of meerdere schema's van in principe de technische uitrusting (waaronder een gedetailleerd waterbouwkundig schema van de verwarming).
5° Punten: de referentie moet minstens 50% van de te behalen punten behalen.
Referentie 3: Stabiliteit
Deze referentie gaat over de constructie, renovatie of reconversie van de structuren van een gebouw van collectieve woningen, ofwel van een gebouw dat een gelijkaardige graad van complexiteit vanuit het oogpunt van de stabiliteit bereikt (bijvoorbeeld een oud kantoorgebouw, een bejaardentehuis, een hotel,. van meerdere verdiepingen met een betonnen palen/balken structuur dat in regel met de brandveiligheid,. gebracht moest worden).
Opgelet : deze referentie moet verwezenlijkt zijn op het moment van het indienen van de kandidatuur, en ze moet in de laatste drie jaar verwezenlijkt zijn!
Met "verwezenlijkt" wordt voor deze referentie bedoeld dat het project waarnaar de referentie verwijst op het moment van de indiening van het kandidaatsdossier zich bevindt in een toestand waarbij in de loop van de afgelopen drie jaar de bouwvergunning werd afgeleverd, en/of de gunning der werken plaatsvond, en/of de werken in uitvoering zijn, en/ of de voorlopige oplevering der werken plaatsvond, en/ of de definitieve oplevering der werken plaatsvond.
Minimumvereisten:
1° Voorwerp: Constructie, renovatie of reconversie van een van een gebouw van collectieve woningen of een gebouw dat een gelijkaardige graad van complexiteit vanuit het oogpunt van de stabiliteit van het gebouw bezit.
2° Grootteorde: minimum bruto oppervlakte van 2.000 m² of minimum waarde van de stabiliteitswerken zonder btw van 300.000?.
3° Presentatie: de illustraties bij deze referentie bevatten ten minste 2 plannen (een plan dat de organisatie van de gebouwen verduidelijkt en een plan dat de incorporatie van de structuren in het project bewijst) en één of meerdere schema's in verband met de stabiliteit (waarmee zowel de aanwezige problemen als de voorgestelde oplossingen en de integratie van deze oplossingen in het architecturaal concept mee bewezen wordt) en, afhankelijk van het stadium waarin het project zich bevindt, ofwel foto's ofwel perspectieven.
4° Punten: de referentie moet minstens 50% van de te behalen punten behalen.
Algemene informatie van toepassing op de drie referenties
De kandidaat verschaft aan de BH ten minste volgende informatie over de referenties:
- de locatie;
- het type van interventie (bouw, renovatie,.);
- het type van gebouw (bestemming);
- een beknopte omschrijving van het voorwerp van de ontwerpopdracht;
- het bedrag zonder BTW van de ontwerpopdracht en de datum waarop de opdracht geplaatst werd;
- het geraamde bedrag, en, in voorkomend geval, het finaal bedrag zonder BTW van de werken (indien er een verschil is tussen het geraamde en de werkelijke bedrag, moet er uitleg worden verschaft);
- de bereikte energiecoëfficient;
- de datum van realisatie en de stadium van vooruitgang
- de contactgegevens van de publiek- of privaatrechtelijke instanties die optraden als bouwheer;
- een verklarende nota die respectievelijk onder meer de gemaakte architecturale, de stedenbouwkundige, de technische, de structurele, de energetische, de economische en/of de landschappelijke keuzes van de referentie herneemt;
- een motivatie die verklaart waarom juist deze referentie in het kader van de uitvoering van de huidige opdracht, en in het bijzonder in het licht van de specificiteit van dit project gekozen werd.
- de grafische documenten van zijn keuze: plannen, schetsen,.
De referenties worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval door een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudig weg door een verklaring van de kandidaat.
De kandidaat of deelgenoot vermeldt tevens wat zijn specifieke verdienste is met betrekking tot de referenties:
- had de kandidaat of deelgenoot een sturende rol van begin tot einde of kwam de kandidaat of deelgenoot slechts tussen op een bepaald moment (bijvoorbeeld tijdens de uitvoering der werken)?
- had de sturende of beperkte rol van de kandidaat of deelgenoot betrekking op het aspect architectuur of op een ander aspect (bijvoorbeeld stabiliteit of speciale technieken)?
De referentie wordt gepresenteerd op maximum 6 A4 pagina's, waarvan maximum 3 pagina's tekst en maximum 3 pagina's illustraties, waardoor men in staat is om het geheel van de verwachte capaciteiten kan beoordelen.
De referenties zullen objectief geëvalueerd worden aan de hand van een evaluatietabel opgesteld door het Bestuur. De evaluatietabel van referenties 1 tot 3 zijn bij onderhavige aankondiging van een opdracht in bijlage bijgevoegd en gratis online beschikbaar op de website https://enot.publicprocurement.be.
De beoordelingskaders zijn onderverdeeld in 4 categorieën (kwalitatieve inhoud - kwantitatieve inhoud - pertinentie - presentatie) die zelf in verscheiden deelcategorieën onderverdeeld zijn. Deze deelcategorieën zijn volgens afnemend belang geordend.
Voor de referenties te verdienen punten:
1e referentie - Maximum te behalen punten: 60 punten - Minimumvereiste punten: 30 punten
2e referentie - Maximum te behalen punten: 20 punten - Minimumvereiste punten: 10 punten
3e referentie - Maximum te behalen punten: 10 punten - Minimumvereiste punten: 5 punten
Totaal maximum te behalen punten: 90 punten
Om geselecteerd te kunnen worden dient de kandidaat referenties ingediend te hebben die aan de minimumvoorwaarden van elk van de 3 gevraagde referenties voldoen.
Enkel de kandidaten die voldoen aan de vereisten van financiële- en economische draagkracht en technische bekwaamheid zullen onderworpen worden aan de analyse van de beroepsbekwaamheid.
B. Technische bekwaamheid - Beroepsbekwaamheid (art. 68 en 71, 3° KB 15 juli 2011)
TEAM BELAST MET DE UITVOERING VAN DE OPDRACHT
De kandidaat voegt bij zijn aanvraag tot deelneming de namen en studie- en beroepskwalificaties van de personen die belast zullen zijn met de uitvoering van de opdracht.
De BH vereist dat het team belast met de uitvoering van de opdracht ten minste bestaat uit:
- als projectleider een architect of een ingenieur-architect met 10 jaar ervaring;
- een EPB-adviseur;
- een burgerlijk ingenieur of een ingenieur-architect met 5 jaar ervaring in het domein van stabiliteit (eventueel als onderaannemer);
- een burgerlijk ingenieur die beschikt over 5 jaar ervaring in het domein van speciale technieken (eventueel als onderaannemer)
Van de hierboven vernoemde personen heeft ten minste één persoon een goede kennis van het Nederlands en een andere persoon een goede kennis van het Frans of heeft ten minste één persoon zowel een goede kennis van het Nederlands en het Frans.
Hiernaast verkrijgt de kandidaat telkens 2,5 punten per in het team aanwezige bekwaamheid indien hij volgende limitatief opgesomde bekwaamheden ook in het team belast met de uitvoering van de opdracht opgenomen heeft (de kandidaat kan dus maximaal 10 punten verdienen):
- een teamlid die zijn bekwaamheid op het gebied van overheidsopdrachten kan aantonen, ofwel door een attest van een gevolgde opleiding, ofwel door één of meer referenties die toelaten om zijn ervaring voor de uitvoering van overheidsopdrachten vast te stellen.
- een ingenieur of een architect die beschikt over 5 jaar relevante ervaring in het domein van akoestiek (eventueel als onderaannemer);
- een ingenieur of een architect die beschikt over 5 jaar relevante ervaring in het domein van brandveiligheid (eventueel als onderaannemer);
- een landschapsarchitect met 5 jaar ervaring (eventueel als onderaannemer).
Eén teamlid kan meerdere van bovenstaande vereisten van de BH vervullen.
(Bijvoorbeeld een burgerlijk ingenieur met 12 jaar ervaring in stabiliteit en met 5 jaar relevante ervaring in het domein van brandveiligheid, vervult deze twee vereisten).
Om de bekwaamheden aan te tonen, voegt de kandidaat bij zijn kandidatuurdossier :
- het CV van elk teamlid waaruit blijkt dat het lid beschikt over de vereiste bekwaamheden en ervaring,
- een kopie van de diploma's van elk teamlid,
- desgevallend het attest van het volgen van een opleiding inzake overheidsopdrachten,
- de erkenning van de EPB-adviseur.
Met deze documenten dient de inschrijver de naleving van de hierboven vermelde minimumvoorwaarden en voorwaarden voor het behalen van punten aan te tonen. De kandidaat die zich beroept op de gelijkwaardigheid van een voorgesteld diploma met het diploma vereist door de aankondiging van opdracht moet hiervoor het bewijs leveren.
De aandacht van de kandidaat wordt gevestigd op het feit dat in geval van ontbrekende of onvolledige informatie, het Bestuur zich het recht behoudt om ofwel het kandidatuurdossier in naleving van het gelijkheidsprincipe, bij toepassing van artikel 59 van het KB van 15/07/2011 te laten vervolledigen, ofwel de voorwaarde als niet vervuld te beschouwen en de kandidatuur te verwerpen .
De kandidaat voegt bovendien een geschreven document toe waarin hij zich verbindt om de projectleider en het team waarvan hij de persoonlijke referenties heeft geleverd te belasten met de uitvoering van de studies.
Hiertoe voegt hij een geschreven document toe waarin hij volgende formule vermeldt en ondertekent: "Ik ondergetekende, ....., wettelijk vertegenwoordiger van de firma ...., verbind zich formeel tot het toevertrouwen van de opdracht voorzien in de opdracht 4.4.30.1. aan de heer/mevrouw (de heren/mevrouwen) .... waarvan de persoonlijke curricul(um/a) vitae bij onderhavig document zijn bijgevoegd".
Indien het teamlid niet tewerkgesteld is binnen de firma van de kandidaat voegt deze eveneens de overeenkomst(en) van tijdelijke vereniging en/of formele verbintenis van de onderaannemer om deel te nemen aan de uitvoering van onderhavige opdracht voor de taak waarmee hij belast is en die omschreven is in het organigram toe.
De kandidaten kunnen dus volgende punten verdienen:
Maximum te behalen punten
1e referentie Max. 60 punten
2e referentie Max. 20 punten
3e referentie Max. 10 punten
Bijkomende bekwaamheden Max. 10 punten
Totaal Max. 100 punten
Te lezen:
Enkel de kandidaten die voldoen aan de vereisten van financiële- en economische draagkracht zullen onderworpen worden aan de analyse van de technische bekwaamheid.
A. Technische bekwaamheid - Referenties (art. 68, 72, 7° en art. 73 KB 15 juli 2011)
Referentie 1: Architectuur
Deze referentie gaat over de nieuwbouw constructie van een passieve, heel lage energie of lage energie collectieve woongelegenheid in een stedelijke omgeving.
Opgelet : deze referentie moet verwezenlijkt zijn op het moment van het indienen van de kandidatuur, en ze moet in de laatste drie jaar verwezenlijkt zijn!
Met "verwezenlijkt" wordt voor deze referentie bedoeld dat het project waarnaar de referentie verwijst op het moment van de indiening van het kandidaatsdossier zich in een toestand bevindt waarbij in de loop van de afgelopen drie jaar de voorlopige oplevering der werken plaatsvond, en/of de definitieve oplevering der werken plaatsvond.
Minimumvereisten:
1° Voorwerp: constructie van een collectieve woongelegenheid in een stedelijke omgeving
2° Grootteorde: minimum bruto oppervlakte van 2.000m² of minimum waarde exclusief btw van 2.000.000 ?
3° Energieprestaties: het project moet minimum de standaard lage energie bereiken, ofwel een verwarmingsbehoefte = 60 kWh/m² per jaar, deze waarde heeft betrekking op het gemiddelde voor het geheel van het gebouw.
4° Presentatie: de illustraties bevatten ten minste 3 verschillende plannen (inplantingsplan, plan dat de organisatie van de gebouwen verduidelijkt, interieurplan) en, afhankelijk van het stadium waarin het project zich bevindt, ofwel foto's ofwel perspectieven.
5° Punten: de referentie moet minstens 50% van de te behalen punten behalen.
6° Projectleider: deze referentie moet door de persoon die als projectleider in het team opgenomen werd gerealiseerd zijn.
Referentie 2: Speciale technieken
Deze referentie gaat over ofwel een lage energie, heel lage energie of passieve constructie, renovatie of reconversie van een collectieve woongelegenheid of van/in een gebouw met gelijkaardige karakteristieken gelet op de aanwezige technische installaties (bijvoorbeeld een bejaardentehuis, een hotel,.).
Opgelet : deze referentie moet verwezenlijkt zijn op het moment van het indienen van de kandidatuur, en ze moet in de laatste drie jaar verwezenlijkt zijn!
Met "Verwezenlijkt" wordt voor deze referentie bedoeld dat het project waarnaar de referentie verwijst op het moment van de indiening van het kandidaatsdossier zich in een toestand bevindt waarbij in de loop van de afgelopen drie jaar de voorlopige oplevering der werken plaatsvond, en/of de definitieve oplevering der werken plaatsvond.
Minimumvereisten:
1° Voorwerp: Constructie, renovatie of reconversie van een collectieve woongelegenheid (ofwel van een gebouw dat vanuit het oogpunt van diens technische installaties gelijkaardige technische installaties heeft).
2° Grootteorde: minimum bruto oppervlakte van 2.000m² of een waarde van de werken betreffende de speciale technieken van 650.000 ? exclusief btw.
3° Energieprestaties: het project moet minstens de standaard "lage energie" bereiken ofwel een verwarmingsbehoefte = 60 kWu/m² per jaar, deze waarde weerspiegelt het gemiddelde voor het geheel van het gebouw.
4° Presentatie: de illustraties bij deze referentie bevatten ten minste 2 plannen (plan dat de organisatie van de gebouwen verduidelijkt en een plan dat de incorporatie van de speciale technieken in het project bewijst) en één of meerdere schema's van in principe de technische uitrusting (waaronder een gedetailleerd waterbouwkundig schema van de verwarming).
5° Punten: de referentie moet minstens 50% van de te behalen punten behalen.
Referentie 3: Stabiliteit
Deze referentie gaat over de constructie, renovatie of reconversie van de structuren van een gebouw van collectieve woningen, ofwel van een gebouw dat een gelijkaardige graad van complexiteit vanuit het oogpunt van de stabiliteit bereikt (bijvoorbeeld een oud kantoorgebouw, een bejaardentehuis, een hotel,. van meerdere verdiepingen met een betonnen palen/balken structuur dat in regel met de brandveiligheid,. gebracht moest worden).
Opgelet : deze referentie moet verwezenlijkt zijn op het moment van het indienen van de kandidatuur, en ze moet in de laatste drie jaar verwezenlijkt zijn!
Met "verwezenlijkt" wordt voor deze referentie bedoeld dat het project waarnaar de referentie verwijst op het moment van de indiening van het kandidaatsdossier zich bevindt in een toestand waarbij in de loop van de afgelopen drie jaar de bouwvergunning werd afgeleverd, en/of de gunning der werken plaatsvond, en/of de werken in uitvoering zijn, en/ of de voorlopige oplevering der werken plaatsvond, en/ of de definitieve oplevering der werken plaatsvond.
Minimumvereisten:
1° Voorwerp: Constructie, renovatie of reconversie van een van een gebouw van collectieve woningen of een gebouw dat een gelijkaardige graad van complexiteit vanuit het oogpunt van de stabiliteit van het gebouw bezit.
2° Grootteorde: minimum bruto oppervlakte van 2.000 m² of minimum waarde van de stabiliteitswerken zonder btw van 300.000?.
3° Presentatie: de illustraties bij deze referentie bevatten ten minste 2 plannen (een plan dat de organisatie van de gebouwen verduidelijkt en een plan dat de incorporatie van de structuren in het project bewijst) en één of meerdere schema's in verband met de stabiliteit (waarmee zowel de aanwezige problemen als de voorgestelde oplossingen en de integratie van deze oplossingen in het architecturaal concept mee bewezen wordt) en, afhankelijk van het stadium waarin het project zich bevindt, ofwel foto's ofwel perspectieven.
4° Punten: de referentie moet minstens 50% van de te behalen punten behalen.
Algemene informatie van toepassing op de drie referenties
De kandidaat verschaft aan de BH ten minste volgende informatie over de referenties:
- de locatie;
- het type van interventie (bouw, renovatie,.);
- het type van gebouw (bestemming);
- een beknopte omschrijving van het voorwerp van de ontwerpopdracht;
- het bedrag zonder BTW van de ontwerpopdracht en de datum waarop de opdracht geplaatst werd;
- het geraamde bedrag, en, in voorkomend geval, het finaal bedrag zonder BTW van de werken (indien er een verschil is tussen het geraamde en de werkelijke bedrag, moet er uitleg worden verschaft);
- de bereikte energiecoëfficient;
- de datum van realisatie en de stadium van vooruitgang
- de contactgegevens van de publiek- of privaatrechtelijke instanties die optraden als bouwheer;
- een verklarende nota die respectievelijk onder meer de gemaakte architecturale, de stedenbouwkundige, de technische, de structurele, de energetische, de economische en/of de landschappelijke keuzes van de referentie herneemt;
- een motivatie die verklaart waarom juist deze referentie in het kader van de uitvoering van de huidige opdracht, en in het bijzonder in het licht van de specificiteit van dit project gekozen werd.
- de grafische documenten van zijn keuze: plannen, schetsen,.
De referenties worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval door een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudig weg door een verklaring van de kandidaat.
De kandidaat of deelgenoot vermeldt tevens wat zijn specifieke verdienste is met betrekking tot de referenties:
- had de kandidaat of deelgenoot een sturende rol van begin tot einde of kwam de kandidaat of deelgenoot slechts tussen op een bepaald moment (bijvoorbeeld tijdens de uitvoering der werken)?
- had de sturende of beperkte rol van de kandidaat of deelgenoot betrekking op het aspect architectuur of op een ander aspect (bijvoorbeeld stabiliteit of speciale technieken)?
De referentie wordt gepresenteerd op maximum 6 A4 pagina's, waarvan maximum 3 pagina's tekst en maximum 3 pagina's illustraties, waardoor men in staat is om het geheel van de verwachte capaciteiten kan beoordelen.
De referenties zullen objectief geëvalueerd worden aan de hand van een evaluatietabel opgesteld door het Bestuur. De evaluatietabel van referenties 1 tot 3 zijn bij onderhavige aankondiging van een opdracht in bijlage bijgevoegd en gratis online beschikbaar op de website https://enot.publicprocurement.be.
De beoordelingskaders zijn onderverdeeld in 4 categorieën (kwalitatieve inhoud voor 50% -
pertinentie voor 30% - kwantitatieve inhoud voor 15%
- presentatie voor 5%). Wanneer deze categorieën meerdere evaluatiecriteria bevatten, zijn deze laatste van gelijk belang.
De kandidaat moet ten minste 50% van de punten voor elke referentie behaald hebben.
De behaalde punten worden vervolgens per referentie
aan een vermenigvuldigingscoëfficiënt onderworpen
die eigen is aan elke referentie:
1e referentie - Vermenigvuldigingscoëfficiënt: 0,60
- Maximum te behalen punten: 60 punten
2e referentie - Vermenigvuldigingscoëfficiënt: 0,20
- Maximum te behalen punten: 20 punten
3e referentie - Vermenigvuldigingscoëfficiënt: 0,10
- Maximum te behalen punten: 10 punten
Totaal maximum te behalen punten: 90 punten
Om geselecteerd te kunnen worden dient de kandidaat referenties ingediend te hebben die aan de minimumvoorwaarden van elk van de 3 gevraagde referenties voldoen.
Enkel de kandidaten die voldoen aan de vereisten van financiële- en economische draagkracht en technische bekwaamheid zullen onderworpen worden aan de analyse van de beroepsbekwaamheid.
B. Technische bekwaamheid - Beroepsbekwaamheid (art. 68 en 71, 3° KB 15 juli 2011)
TEAM BELAST MET DE UITVOERING VAN DE OPDRACHT
De kandidaat voegt bij zijn aanvraag tot deelneming de namen en studie- en beroepskwalificaties van de personen die belast zullen zijn met de uitvoering van de opdracht.
De BH vereist dat het team belast met de uitvoering van de opdracht ten minste bestaat uit:
- als projectleider een architect of een ingenieur-architect met 10 jaar ervaring;
- een EPB-adviseur;
- een burgerlijk ingenieur of een ingenieur-architect met 5 jaar ervaring in het domein van stabiliteit (eventueel als onderaannemer);
- een burgerlijk ingenieur die beschikt over 5 jaar ervaring in het domein van speciale technieken (eventueel als onderaannemer)
Van de hierboven vernoemde personen heeft ten minste één persoon een goede kennis van het Nederlands en een andere persoon een goede kennis van het Frans of heeft ten minste één persoon zowel een goede kennis van het Nederlands en het Frans.
Hiernaast verkrijgt de kandidaat telkens 2,5 punten per in het team aanwezige bekwaamheid indien hij volgende limitatief opgesomde bekwaamheden ook in het team belast met de uitvoering van de opdracht opgenomen heeft (de kandidaat kan dus maximaal 10 punten verdienen):
- een teamlid die zijn bekwaamheid op het gebied van overheidsopdrachten kan aantonen, ofwel door een attest van een gevolgde opleiding, ofwel door één of meer referenties die toelaten om zijn ervaring voor de uitvoering van overheidsopdrachten vast te stellen.
- een ingenieur of een architect die beschikt over 5 jaar relevante ervaring in het domein van akoestiek (eventueel als onderaannemer);
- een ingenieur of een architect die beschikt over 5 jaar relevante ervaring in het domein van brandveiligheid (eventueel als onderaannemer);
- een landschapsarchitect met 5 jaar ervaring (eventueel als onderaannemer).
Eén teamlid kan meerdere van bovenstaande vereisten van de BH vervullen.
(Bijvoorbeeld een burgerlijk ingenieur met 12 jaar ervaring in stabiliteit en met 5 jaar relevante ervaring in het domein van brandveiligheid, vervult deze twee vereisten).
Om de bekwaamheden aan te tonen, voegt de kandidaat bij zijn kandidatuurdossier :
- het CV van elk teamlid waaruit blijkt dat het lid beschikt over de vereiste bekwaamheden en ervaring,
- een kopie van de diploma's van elk teamlid,
- desgevallend het attest van het volgen van een opleiding inzake overheidsopdrachten,
- de erkenning van de EPB-adviseur.
Met deze documenten dient de inschrijver de naleving van de hierboven vermelde minimumvoorwaarden en voorwaarden voor het behalen van punten aan te tonen. De kandidaat die zich beroept op de gelijkwaardigheid van een voorgesteld diploma met het diploma vereist door de aankondiging van opdracht moet hiervoor het bewijs leveren.
De aandacht van de kandidaat wordt gevestigd op het feit dat in geval van ontbrekende of onvolledige informatie, het Bestuur zich het recht behoudt om ofwel het kandidatuurdossier in naleving van het gelijkheidsprincipe, bij toepassing van artikel 59 van het KB van 15/07/2011 te laten vervolledigen, ofwel de voorwaarde als niet vervuld te beschouwen en de kandidatuur te verwerpen .
De kandidaat voegt bovendien een geschreven document toe waarin hij zich verbindt om de projectleider en het team waarvan hij de persoonlijke referenties heeft geleverd te belasten met de uitvoering van de studies.
Hiertoe voegt hij een geschreven document toe waarin hij volgende formule vermeldt en ondertekent: "Ik ondergetekende, ....., wettelijk vertegenwoordiger van de firma ...., verbind zich formeel tot het toevertrouwen van de opdracht voorzien in de opdracht 4.4.30.1. aan de heer/mevrouw (de heren/mevrouwen) .... waarvan de persoonlijke curricul(um/a) vitae bij onderhavig document zijn bijgevoegd".
Indien het teamlid niet tewerkgesteld is binnen de firma van de kandidaat voegt deze eveneens de overeenkomst(en) van tijdelijke vereniging en/of formele verbintenis van de onderaannemer om deel te nemen aan de uitvoering van onderhavige opdracht voor de taak waarmee hij belast is en die omschreven is in het organigram toe.
De kandidaten kunnen dus volgende punten verdienen:
Maximum te behalen punten
1e referentie Max. 60 punten
2e referentie Max. 20 punten
3e referentie Max. 10 punten
Bijkomende bekwaamheden Max. 10 punten
Totaal Max. 100 punten
VI.3.3. Te corrigeren tekst in de oorspronkelijke aankondiging:
Plaats waar de te wijzigen tekst staat: IV.1.2) Beperkingen op het aantal ondernemingen dat verzocht wordt in te schrijven of deel te nemen Objectieve criteria voor de selectie van het beperkt aantal gegadigden:
In plaats van:
De BH nodigt volgende kandidaten uit om een offerte in te dienen (cumulatief):
- de kandidaten die voldoen aan de vereisten van toegangsrecht en aan de minimumvereisten van de kwalitatieve selectie;
- de kandidaten die wat betreft de punten van de technische bekwaamheid en beroepsbekwaamheid van de kwalitatieve selectie gerangschikt zijn als 1ste, 2de, 3de, 4de en 5de (punten van de referenties en van de bijkomende in het team aanwezige bekwaamheden die hierboven limitatief opgesomd werden tesamen gerekend van hoog naar laag).
Te lezen:
De BH nodigt volgende kandidaten uit om een offerte in te dienen (cumulatief):
- de kandidaten die voldoen aan de vereisten van toegangsrecht en aan de minimumvereisten van de kwalitatieve selectie;
- de 5 kandidaten die de hoogste punten hebben wat betreft de technische en professionele bekwaamheid van de kwalitatieve selectie. Wanneer 2 of meer kandidaten in de laatste nuttige rang om uitgenodigd te worden om een offerte in te dienen dezelfde punten hebben, zullen deze kandidaten allemaal geselecteerd worden, zodat het aantal kandidaten die uiteindelijk uitgenodigd worden om een offerte in te dienen groter kan zijn dan 5.
VI.3.3. Te corrigeren tekst in de oorspronkelijke aankondiging:
Plaats waar de te wijzigen tekst staat: VI.3) NADERE INLICHTINGEN
In plaats van:
1. BELANGENVERMENGING - OMZENDBRIEF 20.05.2014 VAN DE FOD KANSELARIJ
In het kader van de strijd tegen belangenvermenging, meer in het bijzonder de draaideurconstructie ('revolving doors') zoals bepaald in de wet van 8 mei 2007 houdende instemming met het Verdrag van de Verenigde Naties tegen de corruptie, gedaan te New York op 31 oktober 2003, onthoudt de kandidaat zich ervan een beroep te doen op een of meer vroegere (interne of externe) medewerkers van Beliris, de BGHM of de Brusselse Woning, binnen twee jaar volgend op zijn/hun ontslag, opruststelling of elk ander vertrek uit Beliris, de BGHM of de Brusselse Woning, op welke wijze ook, rechtstreeks of onrechtstreeks, met het oog op de voorbereiding en/of indiening van zijn aanvraag tot deelneming of een andere tussenkomst in het kader van de selectieprocedure van deze opdracht.
Dit althans voor zover er een direct verband bestaat tussen de vroegere activiteiten van de betrokken persoon/personen bij de aanbestedende overheid en zijn/hun verrichtingen in het kader van de selectieprocedure.
Inbreuken op deze maatregel die tot gevolg hebben dat de normale mededingingsvoorwaarden vertekend kunnen zijn, worden gesanctioneerd volgens de bepalingen van artikel 9 van de wet overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten van 15 juni 2006, in concreto de wering van de aanvraag tot deelneming.
2. DOOR DE KANDIDATEN IN TE DIENEN STUKKEN
Het kandidaatsdossier bestaat uit volgende stukken (samenvatting):
- Voorblad
- Inleiding met contactinfo: adres, telefoon, fax, email, website, rekeningnummer, BTW nummer,. ;
- Attest RSZ indien buitenlandse medewerkers;
- Attest verzekering beroepsaansprakelijkheid;
- Verklaring omzetcijfer;
- Indien het geval: verbintenis in het kader van art. 74 KB 15 juli 2011;
- Informatie referenties 1, 2 en 3 (onder andere: attesten goede uitvoering, de in de referentie gevraagde documenten en inlichtingen,.);
- Informatie team (onder andere: cv's, diploma's,.).
3. TERMIJN EN VORM INDIENING KANDIDATUURSTELLING
De aanvragen tot deelneming worden opgemaakt in het Nederlands of Frans (art. 53 KB 15 juli 2011).
Een kandidaat mag slechts één aanvraag tot deelneming per opdracht indienen (art. 54, §1 KB 15 juli 2011).
De kandidatuurstellingen worden ten laatste op 27.05.2016 om 11.00u. als volgt ingediend:
- ofwel via rechtstreekse afgifte bij de BH tegen ontvangstbewijs (zie hieronder punt A).
- ofwel via aangetekend schrijven met de post (zie hieronder punt A);
- ofwel via elektronische applicatie e-tendering (zie hieronder punt B).
Tot 10 dagen vóór de uiterlijke datum voorzien voor de indiening van de kandidatuurstellingen kunnen de kandidaten hun vragen richten per email aan het adres aanbestedingen.beliris@mobilit.fgov.be. Hierna kan de BH niet meer garanderen dat de vragen alsnog geanalyseerd en desgevallend beantwoord zullen worden. Desgevallend zal de BH deze vragen bundelen, beantwoorden en een terechtwijzend bericht publiceren via e-notification (https://enot.publicprocurement.be).
3.1. Kandidatuur ingediend via NIET - elektronische middelen:
De kandidaturen komen toe bij de Directie Vervoerinfrastructuur van de FOD Mobiliteit en Vervoer op volgend adres: Voorlopig Bewindstraat 9-15 te 1000 Brussel.
De kandidaturen worden: ofwel per post verzonden (afgegeven bij de post ten laatste 4 kalenderdagen voor de einddatum van indiening van de offerten), ofwel manueel gedeponeerd.
De kandidatuur wordt opgemaakt in viifvoud (1 origineel en 3 kopies) +1 kopie op elektronische drager (bijvoorbeeld een USB-stick of een CD-Rom) en bezorgd in vijf afzonderlijk gesloten enveloppen (*) t.a.v. de heer C. BOSSUT (Directeur a.i.), met op de buitenzijde van elke enveloppe en tevens op de eerste pagina van de kandidatuur de vermelding van:
(1.) "Kandidatuurstelling opdracht van diensten: N° 4.4.30.1 - Afbraak en bouw van het sociaal woningblok Potiers I en bouw van ongeveer 28 sociale woningen in de Loofstraat met inachtneming van de EPB 2015 vereisten en herinrichting van hun omgeving te Brussel- ORIGINEEL"
of
"Kandidatuurstelling opdracht van diensten: N° 4.4.30.1 Afbraak en bouw van het sociaal woningblok Potiers I en bouw van ongeveer 28 sociale woningen in de Loofstraat met inachtneming van de EPB 2015 vereisten en herinrichting van hun omgeving te Brussel - KOPIE"
of
"Kandidatuurstelling opdracht van diensten: N° 4.4.30.1 Afbraak en bouw van het sociaal woningblok Potiers I en bouw van ongeveer 28 sociale woningen in de Loofstraat met inachtneming van de EPB 2015 vereisten en herinrichting van hun omgeving te Brussel - ELEKTRONISCHE KOPIE"
(2.) de betrekkelijke coördinaten van de kandidaat.
(*) Wanneer de kandidatuur wordt verzonden per aangetekend schrijven voegt de inschrijver het origineel en de kopies in één en dezelfde enveloppe.
3.2. Kandidatuur ingediend via elektronische middelen:
De kandidatuur ingediend via elektronische middelen voldoet aan de bepalingen van artikel 52 van het KB van 15 juli 2011.
BELANGRIJKE OPMERKINGEN:
- De kandidaturen moeten ingediend worden via de internetsite https://eten.publicprocurement.be. Het versturen van een kandidatuur per e-mail is niet toegestaan.
- De kandidatuur dient steeds de geavanceerde elektronische handtekening met een geldig gekwalificeerd certificaat van de wettelijke vertegenwoordiger (of van de mandataris) van de kandidaat te dragen. Een gescande, geschreven handtekening is geen ontvankelijke elektronische handtekening.
- Het formaat van de documenten die worden ingediend via elektronische middelen, is PDF of vergelijkbaar. Elk document mag maximum 80 MB bedragen. In geval van overschrijding mag de inschrijver het document opsplitsen in twee of meer verschillende bestanden. In ieder geval mag het totaal van de documenten van de kandidatuur niet meer dan 350 MB zijn.
- De kandidaten kunnen een aanvraag tot deelneming indienen met elektronische middelen, alsook een veiligheidskopie opgesteld op een elektronische drager (bijvoorbeeld USB-stick of CD-rom) of op papier.
Deze veiligheidskopie wordt in een definitief gesloten envelop gestoken waarop duidelijk "veiligheidskopie" wordt vermeld en wordt ingediend rechtstreekse per afgifte bij de Directie Vervoerinfrastructuur of per post. Het document dient de Directie Vervoerinfrastructuur te bereiken binnen de opgelegde termijn voor het indienen van de kandidatuur.
Deze kopie mag enkel worden geopend ingeval van een tekortkoming bij de overlegging, de ontvangst of de opening van de met elektronische middelen overgelegde aanvraag tot deelneming. Ze vervangt in dat geval definitief het met elektronische middelen overgelegd stuk. De veiligheidskopie is voor het overige onderworpen aan de op kandidaturen toepasselijke regels van het KB van 15 juli 2011.
- Met toepassing van het principe van uniciteit van de kandidatuur is het indienen van eenzelfde deel van de kandidatuur via elektronische weg en op papier echter niet toegestaan (behalve in het geval van de veiligheidskopie). In dit geval en voor wat betreft het tweemaal ingediende deel zal de aanbestedende overheid slechts rekening houden met het gedeelte ingediend via papier.
- Indien sommige documenten niet of moeilijk kunnen ingediend worden via elektronische middelen kan de inschrijver een gedeelte van zijn kandidatuur indienen op papier en een ander gedeelte in elektronische vorm. De twee delen vormen samen één en dezelfde kandidatuur. Alle documenten samen moeten ingediend zijn voor de einddatum voorzien voor het indienen van kandidaturen.
- Door het indienen van zijn kandidatuur via elektronische weg, geheel of gedeeltelijk, aanvaardt de kandidaat dat bepaalde gegevens van zijn aanvraag tot deelneming geregistreerd worden door het ontvangstsysteem.
Bijkomende inlichtingen kunnen verkregen worden via de site http://www.publicprocurement.be of via de helpdesk e-Procurement op het nummer +32 (0)2 790 52 00.
Daarenboven kunnen opleidingen voor ondernemingen georganiseerd worden door opleiders geaccrediteerd door de FOD Personeel en Organisatie. De lijst van opleiders is beschikbaar via de link: http://www.publicprocurement.be/portal/page/portal/pubproc/eprocopleidingen
Te lezen:
1. BELANGENVERMENGING - OMZENDBRIEF 20.05.2014 VAN DE FOD KANSELARIJ
In het kader van de strijd tegen belangenvermenging, meer in het bijzonder de draaideurconstructie ('revolving doors') zoals bepaald in de wet van 8 mei 2007 houdende instemming met het Verdrag van de Verenigde Naties tegen de corruptie, gedaan te New York op 31 oktober 2003, onthoudt de kandidaat zich ervan een beroep te doen op een of meer vroegere (interne of externe) medewerkers van Beliris, de BGHM of de Brusselse Woning, binnen twee jaar volgend op zijn/hun ontslag, opruststelling of elk ander vertrek uit Beliris, de BGHM of de Brusselse Woning, op welke wijze ook, rechtstreeks of onrechtstreeks, met het oog op de voorbereiding en/of indiening van zijn aanvraag tot deelneming of een andere tussenkomst in het kader van de selectieprocedure van deze opdracht.
Dit althans voor zover er een direct verband bestaat tussen de vroegere activiteiten van de betrokken persoon/personen bij de aanbestedende overheid en zijn/hun verrichtingen in het kader van de selectieprocedure.
Inbreuken op deze maatregel die tot gevolg hebben dat de normale mededingingsvoorwaarden vertekend kunnen zijn, worden gesanctioneerd volgens de bepalingen van artikel 9 van de wet overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten van 15 juni 2006, in concreto de wering van de aanvraag tot deelneming.
2. DOOR DE KANDIDATEN IN TE DIENEN STUKKEN
Het kandidaatsdossier bestaat uit volgende stukken (samenvatting):
- Voorblad
- Inleiding met contactinfo: adres, telefoon, fax, email, website, rekeningnummer, BTW nummer,. ;
- Attest RSZ indien buitenlandse medewerkers;
- Attest verzekering beroepsaansprakelijkheid;
- Verklaring omzetcijfer;
- Indien het geval: verbintenis in het kader van art. 74 KB 15 juli 2011;
- Informatie referenties 1, 2 en 3 (onder andere: attesten goede uitvoering, de in de referentie gevraagde documenten en inlichtingen,.);
- Informatie team (onder andere: cv's, diploma's,.).
3. TERMIJN EN VORM INDIENING KANDIDATUURSTELLING
De aanvragen tot deelneming worden opgemaakt in het Nederlands of Frans (art. 53 KB 15 juli 2011).
Een kandidaat mag slechts één aanvraag tot deelneming per opdracht indienen (art. 54, §1 KB 15 juli 2011).
De kandidatuurstellingen worden ten laatste op 07.06.2016 om 11.00u. als volgt ingediend:
- ofwel via rechtstreekse afgifte bij de BH tegen ontvangstbewijs (zie hieronder punt A).
- ofwel via aangetekend schrijven met de post (zie hieronder punt A);
- ofwel via elektronische applicatie e-tendering (zie hieronder punt B).
Tot 10 dagen vóór de uiterlijke datum voorzien voor de indiening van de kandidatuurstellingen kunnen de kandidaten hun vragen richten per email aan het adres aanbestedingen.beliris@mobilit.fgov.be. Hierna kan de BH niet meer garanderen dat de vragen alsnog geanalyseerd en desgevallend beantwoord zullen worden. Desgevallend zal de BH deze vragen bundelen, beantwoorden en een terechtwijzend bericht publiceren via e-notification (https://enot.publicprocurement.be).
3.1. Kandidatuur ingediend via NIET - elektronische middelen:
De kandidaturen komen toe bij de Directie Vervoerinfrastructuur van de FOD Mobiliteit en Vervoer op volgend adres: Voorlopig Bewindstraat 9-15 te 1000 Brussel.
De kandidaturen worden: ofwel per post verzonden (afgegeven bij de post ten laatste 4 kalenderdagen voor de einddatum van indiening van de offerten), ofwel manueel gedeponeerd.
De kandidatuur wordt opgemaakt in viifvoud (1 origineel en 3 kopies) +1 kopie op elektronische drager (bijvoorbeeld een USB-stick of een CD-Rom) en bezorgd in vijf afzonderlijk gesloten enveloppen (*) t.a.v. de heer C. BOSSUT (Directeur a.i.), met op de buitenzijde van elke enveloppe en tevens op de eerste pagina van de kandidatuur de vermelding van:
(1.) "Kandidatuurstelling opdracht van diensten: N° 4.4.30.1 - Afbraak en bouw van het sociaal woningblok Potiers I en bouw van ongeveer 28 sociale woningen in de Loofstraat met inachtneming van de EPB 2015 vereisten en herinrichting van hun omgeving te Brussel- ORIGINEEL"
of
"Kandidatuurstelling opdracht van diensten: N° 4.4.30.1 Afbraak en bouw van het sociaal woningblok Potiers I en bouw van ongeveer 28 sociale woningen in de Loofstraat met inachtneming van de EPB 2015 vereisten en herinrichting van hun omgeving te Brussel - KOPIE"
of
"Kandidatuurstelling opdracht van diensten: N° 4.4.30.1 Afbraak en bouw van het sociaal woningblok Potiers I en bouw van ongeveer 28 sociale woningen in de Loofstraat met inachtneming van de EPB 2015 vereisten en herinrichting van hun omgeving te Brussel - ELEKTRONISCHE KOPIE"
(2.) de betrekkelijke coördinaten van de kandidaat.
(*) Wanneer de kandidatuur wordt verzonden per aangetekend schrijven voegt de inschrijver het origineel en de kopies in één en dezelfde enveloppe.
3.2. Kandidatuur ingediend via elektronische middelen:
De kandidatuur ingediend via elektronische middelen voldoet aan de bepalingen van artikel 52 van het KB van 15 juli 2011.
BELANGRIJKE OPMERKINGEN:
- De kandidaturen moeten ingediend worden via de internetsite https://eten.publicprocurement.be. Het versturen van een kandidatuur per e-mail is niet toegestaan.
- De kandidatuur dient steeds de geavanceerde elektronische handtekening met een geldig gekwalificeerd certificaat van de wettelijke vertegenwoordiger (of van de mandataris) van de kandidaat te dragen. Een gescande, geschreven handtekening is geen ontvankelijke elektronische handtekening.
- Het formaat van de documenten die worden ingediend via elektronische middelen, is PDF of vergelijkbaar. Elk document mag maximum 80 MB bedragen. In geval van overschrijding mag de inschrijver het document opsplitsen in twee of meer verschillende bestanden. In ieder geval mag het totaal van de documenten van de kandidatuur niet meer dan 350 MB zijn.
- De kandidaten kunnen een aanvraag tot deelneming indienen met elektronische middelen, alsook een veiligheidskopie opgesteld op een elektronische drager (bijvoorbeeld USB-stick of CD-rom) of op papier.
Deze veiligheidskopie wordt in een definitief gesloten envelop gestoken waarop duidelijk "veiligheidskopie" wordt vermeld en wordt ingediend rechtstreekse per afgifte bij de Directie Vervoerinfrastructuur of per post. Het document dient de Directie Vervoerinfrastructuur te bereiken binnen de opgelegde termijn voor het indienen van de kandidatuur.
Deze kopie mag enkel worden geopend ingeval van een tekortkoming bij de overlegging, de ontvangst of de opening van de met elektronische middelen overgelegde aanvraag tot deelneming. Ze vervangt in dat geval definitief het met elektronische middelen overgelegd stuk. De veiligheidskopie is voor het overige onderworpen aan de op kandidaturen toepasselijke regels van het KB van 15 juli 2011.
- Met toepassing van het principe van uniciteit van de kandidatuur is het indienen van eenzelfde deel van de kandidatuur via elektronische weg en op papier echter niet toegestaan (behalve in het geval van de veiligheidskopie). In dit geval en voor wat betreft het tweemaal ingediende deel zal de aanbestedende overheid slechts rekening houden met het gedeelte ingediend via papier.
- Indien sommige documenten niet of moeilijk kunnen ingediend worden via elektronische middelen kan de inschrijver een gedeelte van zijn kandidatuur indienen op papier en een ander gedeelte in elektronische vorm. De twee delen vormen samen één en dezelfde kandidatuur. Alle documenten samen moeten ingediend zijn voor de einddatum voorzien voor het indienen van kandidaturen.
- Door het indienen van zijn kandidatuur via elektronische weg, geheel of gedeeltelijk, aanvaardt de kandidaat dat bepaalde gegevens van zijn aanvraag tot deelneming geregistreerd worden door het ontvangstsysteem.
Bijkomende inlichtingen kunnen verkregen worden via de site http://www.publicprocurement.be of via de helpdesk e-Procurement op het nummer +32 (0)2 790 52 00.
Daarenboven kunnen opleidingen voor ondernemingen georganiseerd worden door opleiders geaccrediteerd door de FOD Personeel en Organisatie. De lijst van opleiders is beschikbaar via de link: http://www.publicprocurement.be/portal/page/portal/pubproc/eprocopleidingen
VI.3.4. Te corrigeren datums in de oorspronkelijke aankondiging:
Plek waar de datum gewijzigd moet worden: IV.3.3) Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten (behalve voor een DAS) of een beschrijvend document Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten Datum:
In plaats van: 26/05/2016 - 11:00
Te lezen: 06/06/2016 - 11:00
VI.3.4. Te corrigeren datums in de oorspronkelijke aankondiging:
Plek waar de datum gewijzigd moet worden: IV.3.4) Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen Datum:
In plaats van: 27/05/2016 - 11:00
Te lezen: 07/06/2016 - 11:00
VI.4. OVERIGE NADERE INLICHTINGEN:
De kandidaten dienen kennis te nemen van terechtwijzend bericht nr 1 en zijn bijlagen en er rekening mee te
houden voor de opmaak van hun kandidaatsdossier.
Het terechtwijzend bericht ('Erratum 1_Avis rectificatif 1_Terechtwijzend bericht 1.pdf') en zijn bijlagen
('Erratum 1_Avis de marché_Bericht tot aankondiging.pdf', 'Erratum 1_Referentie 1_Architectuur
nieuwbouw_Evaluatietabel.pdf', 'Erratum 1_Referentie 2_Speciale technieken_Evaluatietabel.pdf' en
'Erratum 1_Referentie 3_Stabiliteit_Evaluatietabel.pdf') zijn gratis online beschikbaar op de website
https://enot.publicprocurement.be.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 18/05/2016