AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Koningsstraat 76, BE-1000 Brussel
Contact: Mirko MUZI
Mr. MUZI
Tel: +32 25638227 E-mail: muzim@mivb.irisnet.be
Internet adres(sen): www.stib.behttps://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=235165
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Het sluiten van een raamovereenkomst voor OEM onderdelen bogie en tractie voor trams van het type T3000 en T4000 van de MIVB.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlenen van de diensten:
Type opdracht: Leveringen.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of aankoop/aankopen:
Het sluiten van een raamovereenkomst voor de levering van OEM (original equipment material) onderdelen bogie en tractie voor trams van het type T3000 en T4000 van de MIVB. Deze onderdelen zijn onder andere: lemniscaat; secundaire vering; hydraulische eenheid noodbediening; motorreductor; VTCU (Vehicule Traction Control Unit) ; diverse steunmiddelen voor het draaistel.
Deze opdracht zal worden onderverdeeld in volgende percelen:
- Perceel 1 - Motoren en toebehoren
- Perceel 2 - Remmen en toebehoren
- Perceel 3 - Uitrusting draaistel
- Perceel 4 - Elektronisch onderdelen
Onderhavige opdracht betreft een opdracht in 2 fasen:
1° De selectie van potentiële leveranciers (ondernemingen), door middel van onderhavige aankondiging. De ondernemingen die geïnteresseerd zijn om deel te nemen aan deze opdracht, worden verzocht een kandidatuur in te dienen, door middel van een dossier dat de gevraagde informatie bevat, zoals beschreven in paragraaf III.2 (voorwaarden voor deelneming) van onderhavige aankondiging.
Op basis van de overgemaakte informatie in het dossier van kandidatuurstelling, wordt een selectie gemaakt van potentiële leveranciers.
2° De keuze van de beste offerte, op basis van het bestek, dat ten gepasten tijde en enkel aan de op basis van 1° hierboven geselecteerde kandidaten, zal overgemaakt worden.
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja
Er dienen offertes te worden ingediend voor: een of meer percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: Motoren en toebehoren
Korte beschrijving:
zie bestek
Perceel 2: Remmen en toebehoren
Korte beschrijving:
zie bestek
Perceel 3: Uitrusting draaistel
Korte beschrijving:
zie bestek
Perceel 4: Elektronisch onderdelen
Korte beschrijving:
zie bestek
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
Geraamde waarde zonder BTW:
tussen: 450000.00 en 560000.00 EUR
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE,FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.2. VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING.
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Volgende documenten moeten verplicht de kandidatuurstelling vergezellen:
1° Een algemene voorstelling van de onderneming en van de groep waarin de onderneming haar activiteit uitoefent. Deze voorstelling bevat o.a. het organisatieschema (organigram) van de onderneming, een beschrijving van haar activiteiten en haar contactgegevens.
2° Een verklaring op erewoord dat de kandidaat-onderneming in staat is ofwel het Nederlands, ofwel het Frans te gebruiken in al haar contacten met de MIVB (correspondentie, bezoeken, vergaderingen, etc.).
3° Door zijn deelname aan deze overheidsopdracht verklaart de kandidaat zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bepaald in art. 39 of 60 van het KB van 10/01/1996.
Met deze ondertekende impliciete verklaring bevestigt de kandidaat op erewoord dat hij op het ogenblik van zijn kandidatuurstelling voldoet aan de voorwaarden die volgende attesten bewijzen:
- Een recent attest van de griffie van de bevoegde rechtbank van koophandel waaruit blijkt dat de kandidaat zich niet in een toestand bevindt van faillissement, gerechtelijk akkoord of vereffening.
- Een recent uitreksel van het strafregister.
- Een recent attest van de administratie der Directe Belastingen waaruit blijkt dat de kandidaat voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van belastingen.
- Een recent attest van de BTW-administratie waaruit blijkt dat de kandidaat in orde is inzake belastingen.
- Een attest van de R.S.Z. dat bevestigt dat de onderneming in orde is wat betreft de betaling van haar bijdragen aan de sociale zekerheid.
De MIVB kan volgende documenten opvragen via elektronische weg (voor Belgische firma's via Digiflow), die nodig zijn om de beroepsmoraal van de onderneming na te gaan:
- Het attest dat bewijst dat de onderneming BTW-plichtig is en in orde inzake belastingen, afkomstig uit de databank van de BTW.
- Het attest van betaling van de sociale bijdragen, afkomstig van de RSZ-databank.
- Het getuigschrift van niet-faillissement, gerechtelijk akkoord, vereffening of soortgelijke toestanden van de Kruispuntbank van Ondernemingen.
Buitenlandse ondernemingen moeten aangeven via welke elektronische weg deze documenten gratis door de MIVB kunnen worden bekomen, of deze documenten op eenvoudige vraag aan de MIVB overmaken.
De MIVB kan op elk moment van de procedure tot gunning van de overheidsopdracht, de juistheid van de impliciete verklaring op erewoord onderzoeken, en zal in elk geval de juistheid van de impliciete verklaring op erewoord onderzoeken van de inschrijver waarvan de offerte wordt gekozen als economisch meest voordelige.
4° In het geval dat verschillende ondernemingen zich kandidaat stellen onder de vorm van een tijdelijke vereniging, moeten zij hun engagement bewijzen door middel van een officieel document en moeten alle leden van de tijdelijke vereniging samen beantwoorden aan de deelnemingsvoorwaarden.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Volgende documenten moeten verplicht de kandidatuurstelling vergezellen:
1° Een verklaring op erewoord betreffende het totale zakencijfer gerealiseerd door de onderneming gedurende de laatste 3 boekjaren, alsook het aandeel binnen dit zakencijfer van de goederen en/of diensten die het voorwerp uitmaken van deze opdracht.
2° De laatste 2 neergelegde balansen en jaarrekeningen van de onderneming (volledig model, inclusief de bijlagen, het rapport met de goedkeuring van de rekeningen door de bevoegde organen van de onderneming en door een extern controleorganisme zoals bedrijfsrevisor, extern auditor, enz.) of de link naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload. Voor Belgische bedrijven is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan opvragen, afkomstig van de balanscentrale van de Nationale Bank van België.
3° Indien de kandidaat deel uitmaakt van een groep, het laatste jaarverslag en financieel rapport van deze groep of de link naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload.
4° Indien de kandidaat optreedt als trader of tussenpersoon, moet hij het bewijs leveren dat hij voor deze opdracht gemandateerd werd door de fabrikant.
Het zakencijfer, de balansen en de jaarrekeningen moeten aantonen dat de kandidaat beschikt over voldoende financiële middelen om een project, zoals hierboven beschreven in de rubrieken II.1.4 en II.1.5, correct uit te voeren, gedurende de looptijd van de opdracht. De MIVB zal de kandidaten weren, waarvan de financiële gegevens niet bewijzen dat zij over de capaciteit beschikken om de opdracht tot een goed einde te brengen.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
1° Een lijst van de voornaamste soortgelijke prestaties die de onderneming gedurende de afgelopen drie jaar heeft verricht, met vermelding van hun bedrag, de data en de gegevens van de klanten waarvoor zij bestemd waren, vergezeld van een tevredenheidattest, opgemaakt door de klant. Een bezoek aan de werkplaats van de dienstverlener kan eventueel uitgevoerd worden door de MIVB. Zij heeft als doel de technische capaciteit (controlemiddelen inbegrepen) van de dienstverlener te beoordelen.
2° Een verklaring op erewoord dat alle betrokken onderdelen OEM (original equipment material) zullen zijn en er in geen enkel geval, zonder voorafgaand schriftelijk akkoord van de MIVB, onderdelen zullen gebruikt worden afkomstig van alternatieve bronnen.
3° Een beschrijving van de politiek van de kandidaat op het vlak van het milieu, van het sociale beleid en van zijn kwaliteitszorgsysteem.
a) Voor het milieubeleid mag het ISO 9001 certificaat, het Europese reglement EMAS (CE) n°761/2001 of eender welk ander certificaat of beschrijving van een gelijkaardige benaderingswijze toegevoegd worden aan het kandidaatsdossier.
b) Voor de sociale criteria mag het sociaal label SA 8000 of eender welke andere beschrijving van een gelijkaardige benaderingswijze, of zelfs een verklaring op erewoord van het respecteren van alle conventies die aan de basis lagen van het label SA 8000, toegevoegd te worden.
c) Voor de kwaliteitszorg mag het ISO 9000 certificaat of eender welk ander certificaat of een beschrijving van het kwaliteitszorgsysteem van de kandidaat toegevoegd worden.
4° Een formele verklaring dat de kandidaat, zonder speciale formaliteiten, het bezoek aanvaardt van een delegatie van de MIVB in zijn vestiging en die van eventuele onderaannemers en klanten, teneinde zijn technische mogelijkheden te kunnen beoordelen.
Het dossier van de kandidatuur moet gestructureerd worden volgens de nummering en volgorde zoals hierboven hernomen. Omwille van operationele redenen, behoudt MIBV zich het recht voor om kandidaturen, die deze vraag niet eerbiedigen. niet in overweging te nemen.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor het verkrijgen van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document:
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 06/06/2016-11:34
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming:
06/06/2016-11:34
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 28/04/2016