Brussels Instituut Voor Milieubeheer

Onderhoud van groene ruimten - Centrum Zone - Jubelpark
Plaats: Jubelpark


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Brussels Instituut voor Milieubeheer
Havenlaan 86C/3000, BE-1000 Brussel
Contact: Mevrouw Janet Karapetian
Tel: +32 27757960 E-mail: jkarapetian@environnement.brussels
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Onderhoud van groene ruimten - Centrum Zone - Jubelpark
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Jubelpark
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Onderhoud van groene ruimten - Centrum Zone - Jubelpark
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* In toepassing van artikel 60 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 dient de Belgische inschrijver geen rsz-attest bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen. De buitenlandse inschrijvers voegen bij hun offerte een attest toe dat aangeeft dat ze overeenkomstig de wettelijke bepalingen betreffende de sociale zekerheid in het land waarin ze zijn ingeschreven handelen.
* In navolging van art. 63 van het KB van 15 juli 2011 moet de kandidaat of inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte geen attest toevoegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. De buitenlandse inschrijvers voegen bij hun offerte een attest toe dat aangeeft dat ze overeenkomstig de wettelijke bepalingen betreffende de professionele fiscale wetgeving in het land waarin ze zijn ingeschreven handelen. Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de aanvragen tot deelneming of offertes, al naargelang.
* De Belgische inschrijver dient geen attest van niet-faillissement of soortgelijke toestanden bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
* Indien van toepassing, een attest overgemaakt door het RSVZ waaruit blijkt dat de kandidaat of inschrijver voldaan heeft aan de betaling van zijn bijdragen inzake sociale zekerheid van de zelfstandigen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
niet van toepassing
niet van toepassing
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* De studie- en beroepskwalificaties van de dienstverlener of het kaderpersoneel van de onderneming en in het bijzonder van degenen die met de dienstverlening kunnen worden belast.
* Een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval van diensten voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.
Het BIM wil de aandacht van de inschrijvers vestigen op artikel 74 van het kb van 15/07/2011 dat bepaalt dat een kandidaat of een inschrijver zich indien nodig en voor welbepaalde opdrachten kan beroepen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten. In dat geval toont hij de aanbestedende overheid aan dat hij zal beschikken over de voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijke middelen, door overlegging van de verbintenis van deze entiteiten om de kandidaat of inschrijver dergelijke middelen ter beschikking te stellen. Onder dezelfde voorwaarden kan een combinatie van kandidaten of van inschrijvers zich beroepen op de draagkracht van de deelnemers aan de combinatie of van andere entiteiten.
- De inschrijver moet in zijn team minstens 3 tuiniers hebben (geschoolde tuinbouwtechnici of -arbeiders of gelijkwaardig) en 2 teamchefs met een professionele ervaring van minstens 3 jaar. De inschrijver bezorgt de lijst met de namen van de 5 personeelsleden en hun functie (tuinier of teamchef) en het aantal jaar ervaring in dit beroep.
- De inschrijver moet 1 attest van gelijkaardige diensten (onderhoud van groene ruimten) per jaar voorleggen voor de voorbije 3 jaar (minstens 3 attesten in het totaal) voor een minimumbedrag van 280.000 EUR btwi/jaar. De inschrijver moet een lijst van gelijkaardige diensten voorleggen voor 1 of meerdere opdrachten voor een totaalbedrag van 280.000 EUR btwi voor 2015, voor 2014 en voor 2013. Deze diensten moeten door een attest worden bewezen. De bezorgde informatie mag enkel diensten betreffende het onderhoud van groene ruimten sinds 2013 bevatten.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 22/4/2016 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 25/4/2016 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 25/4/2016 - 11:00
Plaats: Zaal Nymphea, 4de verdieping, Havenlaan 86c/3000, 1000 Brussel
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte:
14/04/2016 om 09.00
Jubelpark, bij de fontein
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 15/3/2016

Vergelijkbare advertenties van BDA