Grondregie Van De Stad Brussel

Vrijheidsplein - Restauratie van ramen
Opdracht van werken voor restauratie en vervanging van de ramen en herstel in de vroegere staat van de uitstalramen.
SPECIFIEKE OPDRACHTDOCUMENTEN
Het huidige bestek, inbegrepen de documenten die er deel van uitmaken, beschrijft het uit te voeren werk. De opdracht omvat echter tevens alle werken, leveringen en diensten nodig voor een volledige en volkomen uitvoering van het...
Plaats: Vrijheidsplein 6-8, Eredienststraat, 4 te 1000 Brussel


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Grondregie van de Stad Brussel
Emile Jacqmainlaan 1 , BE-1000 Brussel
Contact: Mevrouw Marianne Krzemien
Tel: +32 22793251 Fax: +32 22793239 E-mail: marianne.krzemien@brucity.be
Internet adres(sen): www.bruxelles.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Vrijheidsplein - Restauratie van ramen
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Vrijheidsplein 6-8, Eredienststraat, 4 te 1000 Brussel
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Opdracht van werken voor restauratie en vervanging van de ramen en herstel in de vroegere staat van de uitstalramen.
SPECIFIEKE OPDRACHTDOCUMENTEN
Het huidige bestek, inbegrepen de documenten die er deel van uitmaken, beschrijft het uit te voeren werk. De opdracht omvat echter tevens alle werken, leveringen en diensten nodig voor een volledige en volkomen uitvoering van het werk, zelf indien deze niet uitdrukkelijk beschreven zijn.
De opdrachtnemer moet ter plaatse alle verstrekte informatie nazien en eventueel vervolledigen. Een afwijking tussen de plannen geleverd door de aanbestedende overheid moeten onmiddellijk aan deze laatste worden gemeld
VOORRANGSORDE VAN DE TOEPASSELIJKE DOCUMENTEN (art. 85 - KB 15/07/2011)
De plannen, beschrijvingen, meetstaten en referentie documenten die deel maken van huidig bijzonder lastenboek vullen elkaar aan.
In geval van gebeurlijke tegenstrijdigheden is de voorrangsregeling de volgende: detailplannen, algemene plannen, beschrijvingen, referentie documenten, samenvattende meetstaat, gedetailleerde meetstaat.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Een verklaring op erewoord dat de inschrijver :
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het witwassen van geld
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
- in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen;
- in orde is met de betaling van belastingen;
- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen;
- geen illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11/02/2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
Krachtens artikel 61 §1 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, wordt uitgesloten van de opdracht, de kandidaat of inschrijver die bij rechterlijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld is voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of witwassen van geld.
Krachtens artikel 61 §2 van voornoemd koninklijk besluit, wordt uitgesloten van de toegang ertoe, de kandidaat of inschrijver die
1. in staat van faillissement of van vereffening verkeert, die zijn werkzaamheden heeft gestaakt, die een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of die in een vergelijkbare toestand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in andere nationale reglementeringen;
2. aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor wie een procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is, of die het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in andere nationale reglementeringen;
3. bij rechterlijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast (andere dan de hoger vermelde);
4. bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout heeft begaan
5. niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn socialezekerheidsbijdragen, overeenkomstig de bepalingen van artikel 62 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011;
6. niet in orde is met de betaling van zijn belastingen volgens de Belgische wetgeving of die van het land waar hij gevestigd is, overeenkomstig de bepalingen van artikel 63 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011;
7. zich in ernstige mate heeft schuldig gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen, opeisbaar bij toepassing van dit hoofdstuk, of die deze inlichtingen niet heeft verstrekt.
Het bewijs dat ze zich niet in een van voornoemde uitsluitingsgevallen bevinden, wordt als volgt geleverd:
De Belgische deelnemers:
 verklaren dat ze zich niet in een van uitsluitingsgevallen bevinden die worden vermeld in art.61 §2, 4° en 7° met de overhandiging van hun inschrijving en de ondertekening van het formulier in bijlage
 voegen aan hun inschrijving een uittreksel toe uit het strafregister van minder dan 3 maanden oud dat aantoont dat ze zich niet in een van uitsluitingsgevallen bevinden van art.61 §1 en art.61 §2, 1°, 2° en 3°
Krachtens artikel 60 §1 van het KB 'plaatsing' van 15 juli 2011, zal de aanbestedende overheid onmiddellijk elektronisch controleren of de Belgische deelnemers:
 voldaan hebben aan hun verplichtingen inzake betaling van hun socialezekerheidsbijdragen, overeenkomstig de bepalingen van art. 62 van het koninklijk besluit 'plaatsing' van 15 juli 2011;
 voldaan hebben aan hun belastingplichten tegenover de FOD Financiën, in de zin van artikel 63 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011.
De buitenlandse deelnemers:
 verklaren door de overhandiging van hun inschrijving en de ondertekening van het inschrijvingsformulier dat ze zich niet in een van de uitsluitingsgevallen bevinden, vermeld in art.61 §2 4° en 7°;
 voegen aan hun inschrijving een uittreksel toe uit het strafregister van minder dan 3 maanden oud of voegen een evenwaardig document (ook minder dan 3 maanden oud) door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst en die aantonen dat ze :
o zich niet in een van voornoemde uitsluitingsgevallen bevinden bedoeld in art.61 §1 en art.61 §2 3° (gerechtelijke veroordelingen);
o niet in staat van faillissement of van vereffening verkeren, hun werkzaamheden niet hebben gestaakt of elke vergelijkbare toestand met een gerechtelijke reorganisatie bedoeld in art. 61 §2 1° et 2° van voornoemd KB ;
o voldaan hebben aan hun verplichtingen inzake betaling van hun socialezekerheidsbijdragen voor het personeel dat ze tewerkstellen bedoeld in art. 62 §2 van voornoemd KB;
o in orde zijn met de betaling van hun belastingen en beroepstaksen bedoeld in art. 63 van voornoemd KB.
Ter herinnering, wanneer de deelnemer een groepering is, moeten voornoemde documenten en verklaringen worden overhandigd en opgesteld door alle natuurlijke of rechtspersonen die lid zijn van de groepering.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
- De aannemer moet beantwoorden aan de technische en financiële criteria voorzien in de vereiste erkenningsklasse
De aannemer voegt aan zijn offerte toe:
* Referenties van opdrachten gelijkaardig aan die onder deze overeenkomst.
De bekwaamheid van de inschrijver wordt als voldoende beschouwd als hij ten minste 2 geïllustreerde referenties met attest van goede uitvoering kan voorleggen die voldoen aan alle volgende voorwaarden:
a- een lijst toevoegen met ten minste 2 gelijkaardige referenties, uitsluitend met een budget van meer dan EUR 300000 exclusief BTW (op één zelfde locatie). Deze opdrachten zullen gelijkaardig zijn, vanwege hun aard
- reiniging
- restauratie van schrijnwerken van beschermde gevels
- restauratie van blauwe en witte stenen
Deze opdrachten moeten gerealiseerd zijn gedurende de laatste vijf jaar (datum van de voorlopige oplevering ), gestaafd aan de hand van certificaten van goede uitvoering. Deze attesten zullen vermelden:
- De kosten van de werken,
- de realisatiedatum of de huidige stand van werken van het project,
- de uitvoeringsplaats,
- en bovendien of ze werden uitgevoerd volgens de regels van de kunst en meermaals tot een goed einde werden gebracht.
b- Onder deze lijst,
Voor elke van de twee bovenstaande referenties dient, een projectfiche (maximaal vier A4 pagina's) bijgevoegd te worden, omvattende:
- kleurenfoto's
- de gegevens van de bouwheer,
- de kostprijs,
- de uitvoeringstermijn,
Indien een of meerdere van deze referenties zijn gerealiseerd in het kader van een vereniging, zal de zich aanbiedende aannemer zijn deel van de uitgevoerde werken omschrijven en verantwoorden, als ook hun kostprijs (> EUR 300000 exclusief BTW)
Vereiste erkenning: D24 (Restauratie van monumenten), klasse 3
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 25/3/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 40.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek en plannen
Voorafgaande betaling in speciën bij de Kassa van de Grondregie van de Stad Brussel gelegen E. Jacqmainlaan, 1 - 1ste verdieping - te 1000 Brussel van 9:00 tot 12:00 en op afspraak van 14:00 tot 16:00 - Tel : 02/279.32.06
Adres waar de documenten bekomen worden na betaling : Grondregie van de Stad Brussel gelegen E. Jacqmainlaan, 1 - 2de verdieping lokaal 2.12 - te 1000 Brussel.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 12/4/2016 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 12/4/2016 - 11:00
Plaats: Emile Jacqmainlaan 1 te 1000 Brussel, 2de verdieping,bureau 2.04
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 4/3/2016

Vergelijkbare advertenties van BDA