Gemeentelijk Autonoom Parkeer- En Mobiliteitsbedrijf Antwerpen

Raamcontract bewaking, onderhoud, collectering en immobilisering/verplaatsing van voertuigen op parkings (Servicecontract voor parkings).


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeentelijk Autonoom Parkeer- en mobiliteitsbedrijf Antwerpen
Grote Markt 1, BE-2000 Antwerpen
Contact: Dhr. Patrick Lesseine
E-mail: patrick.lesseine@stad.antwerpen.be
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=227714
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Raamcontract bewaking, onderhoud, collectering en immobilisering/verplaatsing van voertuigen op parkings (Servicecontract voor parkings)
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Antwerpen
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De aanbestedende overheid heeft een aantal fietsenstallingen, buurtparkings en Park & Rides in haar beheer. De eerstvolgende jaren worden nog meer van deze locaties verwacht. De aanbestedende overheid wenst beroep te doen op een externe opdrachtnemer om onder meer de toegangscontrole op deze parkings centraal te beheren, te zorgen voor het nodige onderhoud van de parkings, de parkings aan te sluiten op een controlekamer en eventueel op camerabewakingssysteem. Daarnaast behoort ook het inzetten van parkeerstewards en het collecteren van parkeergelden op één of meerdere van bovenvermelde parkings tot de opdracht. Tot slot wordt er eveneens een externe opdrachtnemer gezocht voor het immobiliseren en verplaatsen (takelen) van voertuigen die onrechtmatig op bovenvermelde parkings geparkeerd staan.
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja.
Er dienen offertes te worden ingediend voor: een of meer percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1:
Korte beschrijving:
De opdrachtnemer staat onder meer in voor het leveren, plaatsen, beheren en onderhouden van de volgende systemen:
- toegangscontrole (badgelezers);
- camerabewaking;
- gecentraliseerd interfoniesysteem.
Daarnaast zal de opdrachtnemer zorgen voor een aansluiting van de verschillende locaties op een controlekamer die voorziet in een telefonische bereikbaarheid (24 uur op 24 uur en 7 dagen op 7 dagen) voor de gebruikers van deze parkings. Deze controlekamer staat in voor het telefonisch opvangen van de problemen en indien noodzakelijk het doorgeven van de melding aan een interventieteam van de opdrachtnemer. Interventies bij technische problemen is dus eveneens in de opdracht begrepen.
Verder zal de opdrachtnemer ook instaan voor het uitvoeren van onderhoudstaken (reinigen, opruimen zwerfvuil, sneeuw- en ijzelbestrijding .).
Tevens zal de opdrachtnemer instaan voor het collecteren van de gelden (leegmaken betaalautomaten) en het deponeren van deze gelden op de bankrekening van de aanbestedende overheid.
Tot slot zal de opdrachtnemer instaan voor de terbeschikkingstelling van parkeerstewards om bv. het evenement-parkeren in goede banen te leiden.
Perceel 2:
Korte beschrijving:
Het tweede perceel omvat het immobiliseren en verplaatsen (takelen) van voertuigen die onrechtmatig zijn blijven staan op één van de parkings die beheerd worden door de aanbestedende overheid. De opdrachtnemer zal hierbij instaan voor het plaatsen en verwijderen van wielklemmen, het takelen en verplaatsen van voertuigen, het stallen van getakelde voertuigen, het innen van de kosten die verbonden zijn aan het immobiliseren en het verplaatsen van het voertuig ten laste van de eigenaar van het voertuig en het doorstorten van de ontvangen gelden aan de aanbestedende overheid.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Zie gepubliceerde selectieleidraad.
Zie gepubliceerde selectieleidraad.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 21/03/2016 - 15:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 22/03/2016 - 15:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
I . De procedure verloopt in twee fasen:
A. Algemene oproep tot kandidaten
In de eerste fase dient de kandidaat zijn kandidatuur in. In deze fase wordt de kandidaat beoordeeld op betrouwbaarheid en bekwaamheid.
B. Indienen offerte
Wanneer zijn kandidatuur aanvaard wordt, ontvangt de kandidaat het bestek en een uitnodiging om zijn offerte in te dienen.
Het volgen van deze gunningsprocedure houdt geen verplichting in tot het toewijzen van de opdracht (cfr. artikel 35 van de Overheidsopdrachtenwet). De aanbestedende overheid kan zowel afzien van het gunnen van de opdracht, als de procedure herbeginnen, desnoods op een andere wijze. De aanbestedende overheid houdt zich uitdrukkelijk het recht voor desgevallend bepaalde wijzigingen aan de opdracht aan te brengen wanneer de wenselijkheid daartoe blijkt.
II. De selectieleidraad die meer uitleg bevat over de verschillende punten van dit aankondigingsbericht, kan worden
gedownload via het e-notificationplatform (zie de link naast het punt I.1. Adres van het kopersprofiel van dit
document)
III. De voor opdracht geïnteresseerde marktspelers kunnen vragen stellen ter verduidelijking van deze oproep tot deelneming. De vragen moeten worden verzonden via e-mail aan de in punt 1 vermelde contactpersoon en dit uiterlijk op 3 maart 2016. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om enkel de voor deze fase relevante vragen te beantwoorden. Alle ontvangen vragen (zonder bronvermelding) en de antwoorden zullen gelijktijdig en uiterlijk 4 maart 2016 worden gepubliceerd.
IV. Overeenkomstig artikel 39 van het Koninklijk besluit plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren van 15 juli 2011 wordt deze opdracht Belgisch bekendgemaakt. De aanbestedende overheid kiest ervoor om deze opdracht tevens vrijwillig Europees te publiceren.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 19/02/2016

Vergelijkbare advertenties van BDA