AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Vlaamse Landmaatschappij
Gulden Vlieslaan 72, BE-1060 Brussel
Contact: De heer Joeri Paesschierssens
Tel: +32 499593885 E-mail: joeri.paesschierssens@vlm.be
Internet adres(sen): www.vlm.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Uitnodiging tot indienen offerte - LI Zwinpolders - IP Waterloopwerken Zwinpolders : ontwerp van de werken raamakkoord Zwin - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Arr. Brugge
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Doel van deze opdracht is het ontwerpen van inrichtingswerken aan waterlopen 1e categorie in de omgeving van het Zwin in functie van het mogelijk maken van een afwatering richting het Zwin.
Volgende inrichtingsmaatregelen worden hiertoe ontworpen:
1) Aanleg van een pompboezem tussen de internationale dijk en de Retranchementstraat
2) Verbreden/verdiepen van de Nieuwe Watergang/Isabellavaart tussen de Retranchementstraat en het Hazegrasfort
3) Verbeteren van de doorgang van de Nieuwe Watergang/Isabellavaart doorheen het Hazegrasfort (= beschermd monument)
4) Aanleg van een koker (doorheen de Hazegrasdijk) tussen de Zeedijkader en de pompboezem
De studieopdracht omvat zowel het eigenlijke technisch ontwerp van de waterloopwerken als het archeologisch onderzoek en de opmaak van een renovatiedossier voor het waterbouwkundig erfgoed.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting of belangenvermenging te bevinden, zoals bedoeld in artikel 61 §§1 en 2 van het KB van 15 juli 2011 betreffende plaatsing van overheidsopdrachten.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
- Een lijst met de namen en de beroepskwalificaties van de personen die belast zijn met de uitvoering van de opdracht (en hun eventuele plaatsvervangers);
- De omschrijving van het gedeelte van de opdracht dat de dienstverlener eventueel in onderaanneming wil geven, aangevuld met een lijst van de beroepskwalificaties en ervaring van de personen van de onderaannemer die belast zijn met de uitvoering van de opdracht (en hun eventuele plaatsvervangers);
- Een lijst van de voornaamste gelijkaardige diensten (ontwerp waterbouwwerken) die gedurende de afgelopen jaren werden verricht, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.
- Het projectteam belast met het technisch ontwerp bestaat minimaal uit : een ingenieur met 5 jaar aantoonbare kennis in de waterbouwkunde, een architect met aantoonbare ervaring in de renovatie en/of restauratie van bouwkundig erfgoed en een landschapsdeskundige.
- De lijst met gelijkaardige diensten omvat minstens 2 controleerbare referenties van een eigen ontwerp van de inschrijver waarvan de werken op het terrein gerealiseerd werden in de laatste 10 jaren en 2 controleerbare referenties van een eigen ontwerp dat beëindigd werd in de laatste 5 jaren of zich in het stadium van definitief ontwerp bevindt en waaruit voor alle referenties blijkt dat de dienstverlener ervaring heeft met inrichtingswerken aan waterlopen. De referenties die in aanmerking komen, betreffen projecten met een uitvoeringskostprijs van minstens 200.000 euro (excl. BTW).
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 60
Criterium 2: Plan van aanpak, Weging: 40
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 17/2/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Het digitale bestek en zijn bijlagen kunnen gratis verkregen worden via het platform e-notification (https://enot.publicprocurement.be/).
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
18/2/2016 - 11:15
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 18/1/2016